L som i Lax, mums!

Igår kände jag mig väldigt välkomnad av Umeå, snön föll och resulterade i tonvis med slask. Brukar inte bli så blöt om fötterna men igår var det som att trampa på en blöt svamp med högerfoten hela vägen (tio minuters promenad) till affären, blä! Gick och gjorde irriterande ljud, ungefär som när man räcker ut tungan och låter lite ni vet? Hujja vad irriterad jag blev, var inte på humör för det. Inne på affären blev jag lite gladare, de hade bra pris på laxsidor så köpte med mig en hem och just nu är den inne i ugnen. Älskar att äta lax men är sällan jag tar mig råd, skulle väl egentligen ha lyxat till det ännu mer nu men blev en latversion. Krydda och in i ugnen, till det babyspenat, gurka och kall hollandaissås. Annars är det också gott med philadelphia ost täcke och varmt grönt till, eller romsås. Finns även flera olika varianter till jag är sugen på att testa men är fjantig när jag väl tar mig råd, haha. 
 
Har fortsatt att kämpa med slutopponeringen idag och ärligt talat vet jag inte om jag gör rätt eller fel. Blir tokig, punkterna man ska följa efter känns ibland som grekiska och ibland säger jag högt; Men inte vet väl jag hur författaren har tänkt, jag kan inte läsa tankar. Ja, då är det inte något negativt angående författaren utan bara dessa dumma punkter, haha. Annars tycker jag det är jätteroligt att läsa min grupps arbeten och jag blir riktigt stolt över alla. Idag har all snö och slask tinat bort så jag tog mig en promenad till ub och kollade på lite böcker och ja, bara för att komma ut en sväng. Efter det har jag kollat igenom punkterna litegrann igen, mitt eget arbete och så duschat. Just nu väntar jag bara på att få sätta tänderna i laxen, börjar bli lite hungrig. Kvällen blir nog ganska lugn, kommer nog att titta igenom arbetena lite till men måste även välja ut kläder inför intervjun imorgon och då den är klockan nio måste jag kliva upp tidigt då jag ska åka buss.Blir spännande att se om jag får sova något i natt, förhoppningsvis får jag det. Längtar till imorgon i alla fall, efter intervjun åker jag hem och gör någon nytta en stund innan jag åker ner på stan och möter upp Eve för en lunch, ska bli trevligt. Får se hur resten av dagen ser ut, funderar på om jag borde hitta en present till min handledare men vet i så fall inte vad. Går även i tankarna att åka förbi Bim en sväng och äta middag tillsammans men måste hem emellanåt och ordna det sista inför torsdagen också, ja, jag vet inte. Om jag försöker landa här hemma? Oh ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0