Mys mitt i veckan

Igår började min dag på universitetet i och med pedagogernas dag, ett perfekt tillfälle att träffa olika kommuner i och med att jag är nyutexaminerad till sommaren. 
 
Mötte upp två klasskamrater i ett grupprum och lite senare anslöt Anna till oss. De satt med sina examensarbeten innan det var dags att gå och jag övade lite mer på att rita. Passade även på att fota det och mitt citat och vara med i en tävling som Clockwork hade anordnat, man skulle ta en kreativ bild och tagga med skolbemanningen på Instagram. Varför inte tänkte jag, satt ju ändå bara och räknade ner minuterna till att mingla med de olika kommunerna. Följde med pojkarna en sväng på mässan och fick en Umpe termos, gick runt lite och gick sen tillbaka till Anna. Vi gick runt tillsammans och pratade lite här och var. Jag var snabb att hitta Gällivare kommun, tyvärr söker de praktiskt taget enbart förskolelärare nu men en av förskolecheferna bad mig att kontakta henne senare då hon har ett stort kontaktnät. Ja, jag ska ju inte flytta imorgon men det är ju bra att kolla läget, får se i framtiden vad som händer och fötter. 
 
När vi hade gått runt en stund och kände att vi kunde det här tog jag och Anna en lunch tillsammans, blev en kebabsallad, enkelt och gott. Efter lunchen delade vi på oss, jag gick hem och tog det lugnt ett tag innan det skulle bära av ner på stan. När jag var på väg ner på stan såg jag på min Instagram att jag hade vunnit tävlingen, vad roligt! Väl nere på stan mötte jag upp Bim, vi gjorde lite ärenden och sen gick vi på Kappahl för att shoppa, jag provade en tröja jag hade sett tidigare och den fick följa med hem då jag hade 25 %. Har ju lyckats förstöra tre av mina favorittröjor så behövde fylla på med något plagg som jag kan använda. Denna är kortare än jag är van men kan vara bra att testa något nytt. Träffade även Jessica och Jenny en sväng, det var roligt! När vi kände oss klara gick vi vidare till Kafé Station där vi tog oss en god middag, för mig blev det ceasarsallad. Brukar tycka att ceasarsallad är ganska tråkigt men denna var riktigt god så kommer med all säkerhet köpa den igen. Efter middagen var det dags för bio. Hade en biljett hemma som jag hade fått av min svägerska Hanna och det kändes perfekt att använda den till filmen Mitt stora feta grekiska bröllop 2 som vi ville se, ettan är en av mina absoluta favoritfilmer så kände att denna måste jag se på bio, varken jag eller Bim blev missnöjda, måste köpa den här filmen när den kommer ut. Tror vi var nio stycken som såg filmen, var riktigt skönt att vara ganska ensam på bion. När bion var slut åkte åkte jag hem till mitt och Bim till sitt. Blev en perfekt mysdag och kväll mitt i veckan, såna borde man ha oftare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0