Vilken dag!

Som planerat mötte jag upp Eve på stan för att gå på Sofia Jannoks release på Burmans. Vi satt utanför och jag började fundera på om vi ens skulle kunna se något där inne då det ramlade in folk nästan hela tiden. Ett tag innan det skulle börja gick vi in i alla fall. Såg min chans att få prata med Sofia så jag tog den, ovanligt för att vara jag ja, men har mina ta steget fram stunder, önskar bara att de vore fler, haha. Köpte två av hennes skivor, en av mina favoriter och så hennes nya och gick sedan fram för att be om en signatur och ett foto. 
 
Stod nära henne en gång mellan tågets vagnar på väg hem från norr men vågade inte prata med henne, istället skrev jag till henne på Instagram. Minns inte när detta var men börjar vara ett tag sen. Nämnde detta för Sofia, ja, berättade att jag inte hade vågat säga hej och då sa hon; Ja, men det är ju du och så sa hon mitt användarnamn på Instagram. Jisses! Var inte alls beredd på att hon ens skulle känna igen mig, men hon har sett mig vara aktiv, att jag gillar hennes bilder och att jag brukar kommentera. Riktigt roligt om jag får säga det själv! Vi hann även börja diskutera om Gällivare skogssame by då hon undrade vilken koppling jag hade dit upp. Så, från att ha funderat över om man ens skulle se något till att vi hamnade längst fram, jag fick båda skivorna signerade och jag fick mitt foto. Var helt skakig efteråt, har ju som sagt inte så många idoler på så sätt men Sofia är en av mina stora favoriter. Var en underbar spelning med några låtar och sedan innan vi gick passade jag på att ge henne en kram och tacka henne för det hon gör. Hon sjöng en låt som handlar om Malmberget och hon diskuterade även kring miljön, gillade när hon sa något i stil med detta; Vi ska bruka naturen, vi ska inte förbruka den. 
 
Efter releasen tog vi oss en vända på stan jag och Eve, jag hittade en klänning som jag nog kommer att ha på examensfesten. Klänningen påminner inte om någonting som jag har hemma så det känns riktigt roligt, något helt nytt. Gick sedan förbi på Gourmét en sväng för att handla lite nödvändigheter till imorgon bitti. Efter det skiljdes jag och Eve åt på Vasaplan för att ta varsin buss hem. 
 
Väl hemma har jag gjort lite ditten och datten inför imorgon, känner mig inte riktigt färdig men är helt slut. Det ordnar sig, det gör det alltid. Är jättenöjd efter en av de bästa dagarna någonsin, kan leva på den här länge. Tack så mycket för idag Eve, nästa gång hinner vi med att äta tillsammans också, lunch, fika, eller middag, vi ser väl vad vi hittar på då. 
 
 
Signaturerna var en liten del av allting som gjorde min dag, får man känna sig mallig? 

Kommentarer
Postat av: Kickan

Så himla kul !! Men å vad nyfiken jag blev på klänningen !!!

Svar: Verkligen, oförglömligt! Ja,nu vet du ju hur den ser ut, roligt att du också tittat på den!
Erica KP

2016-04-09 @ 22:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0