Mitt nya jobb

Är inne på min fjärde arbetsdag och jag är helt slut. Starten på mitt nya jobb ser lite annorlunda ut motför vad det var tänkt. Tidigare fick jag höra att det skulle bli inskolning, i måndags märkte jag att det inte fanns någon planerad inskolning. Funderade först över om personalen inte visste om att jag skulle ha det en vecka men fick senare höra att även dem hade reagerat på avsaknaden av inskolning. Samtidigt känns det bra att slängas in i elden på en gång men ja, under inskolning kan en få se mycket små detaljer som utgör en stor del av helheten. 
 
I tisdags hade vi planeringsdag och kvällsmöte, min arbetsdag blev nästan tolv timmar. Under dagen blev vi förresten bjudna på en jättegod lunch i matsalen och nya medarbetare skulle även presenteras. Var ju jätteroligt att få ställa sig framför all personal på Sävar skola, haha. Hann prata med många gamla kända ansikten, några av mina gamla lärare och dem som haft mina syskon och så vidare. Alla verkade riktigt glada över att ha mig där så måste ha gjort något rätt under mina tidiga år, haha. För första gången sov jag som en klubbad säl, sov åtta timmar i sträck, det har aldrig hänt tidigare. Var fortfarande riktigt trött med världens huvudvärk dock.  Jag kommer nog att vara trött och ha problem med min huvudvärk extra mycket nu i början. Försöker inse att jag jobbar och inte har vfu men känns samtidigt som att jag är helt blank. Är så mycket mer att ta in nu när en jobbar. Allt ifrån det stora hela till små detaljer som plattform, lön, frånvaro och så vidare. Apropå elden, igår hade jag stängning, andra dagen med barnen på jobbet och i morse började jag på skolan genom att samla ihop några barn och gå upp med dem tillsammans till Torpet. Utmaning på utmaning men det har gått bara fint. Igår fick jag några frågor; Gillar du att jobba med barn? Är det för att du vill bestämma? Vill du inte regera världen istället? Dessa stunder känner en verkligen extra mycket att en har hamnat rätt. 
 
Idag blev det lite extra action under utevistelsen. Några barn (ja, heter elever men just nu får det vara barn, dem har fortfarande lov) hade sett en ekorre och ville att jag skulle komma och titta. Vi såg en ekorre som bar något och plötsligt sprang den iväg och tappade sin unge mitt på cykel- och gångbanan. Vi drog oss tillbaka för att inte vara i vägen men mamman hämtade inte in sin unge, jag hämtade därför handskar för att kunna lyfta ungen till gräset. Den låg kvar när jag for hem efter jobbet men mamma hade nyligt varit i närheten. Förhoppningsvis går det bra för den lilla ungen. Jag och djur, hade mer än gärna tagit hem den, blev kär på en gång. Blev ju inte mindre blödig av att den lilla ungen körde in klorna i handsken, hen ville inte släppa mig.  
 
Annars så trivs jag riktigt bra på mitt jobb, känns roligt att vara tillbaka på mitt gamla fritids än om det är helt annorlunda motför då. Kändes även bra att vi hade ett kvällsmöte så tidigt, vi hann få prata mer med varandra än om jag inte var lika öppen som jag brukar, skyller det på tröttheten. Längtar tills jag kommer in ännu mer i jobbet och får lite bättre självförtroende, just nu är det så mycket som känns omöjligt men det kommer! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0