24

Dagarna går och helt plötsligt är det fredag igen, känns otroligt att tiden springer iväg så fort.
 
I måndags var jag ner på stan och gjorde några ärenden, skrev in mig på arbetsförmedlingen, hämtade viktiga dokument och så vidare. Min dag bestod mest av sådant, inte så upplyftande kanske men nödvändigt. I tisdags åkte jag hem till Sävar, förutom att jag besökte och umgicks med familjen skrev jag även under mitt anställningsavtal, ännu en sak mindre att tänka på. Innan en har skrivit under är en ju nervös, tänk om något förändras eller liknande. Väl hemma började jag att fylla i en del papper men valde att skjuta upp resten till onsdagen då min huvudvärk inte riktigt ville som jag ville just då. I onsdags gjorde jag i ordning alla mina papper, tog nästan två timmar och efter det var jag less. Gjorde en snabb lunch och åkte senare ner på stan för att lämna in papperna och få en nagel lagad av mamma. Hade en gammal spricka som ville gå upp så nu har jag en tipp istället då sprickan nästan gick över hela nageln. Efter besöket nere på stan åkte jag hem och gjorde mig i ordning för att senare åka ner på stan igen. Det var nämligen så att Bim inte kunde komma på min examens ceremoni så hon ville att vi skulle fira extra hon och jag, detta i examensstassen. Var roligt att ha en kväll mitt i veckan då vi piffade upp oss ordentligt för att sedan äta middag. Vi hade planerat Eurasia, något jag inte hade förstått var dock att middagen var en extra present från Bim och hennes mamma, blev ganska snopen då hon skulle betala, haha. Maten var riktigt god, åt buffé utan ris. Tycker att buffén på Eurasia har blivit riktigt bra, är roligt att kunna äta olika rätter. Efter middagen gick vi vidare till Allstar för att ta en drink på deras uteservering, blev en raspberry margarita för mig och senare även en chokladmilkshake, oops, haha. Var riktigt skönt att sitta ute och i och med min ullsjal behövde jag inte oroa mig för att frysa. 
 
Jag har väl aldrig riktigt haft problem med att synas, ja, så länge jag trivs i kläderna som jag bär och så vidare men det var en utmaning att åka buss ensam och gå på stan i min dräkt från examen. Samtidigt var jag väldigt stolt över min klädsel och mötte alla med ett leende så svårt var det inte i slutändan. Fick många leenden och en tjej kom även fram för att berätta hur fin dräkt jag hade. Tror jag är lite färgad av historier, känslor och tankar jag har hört kring att bära till exempel kolt och andra samiska plagg, tyvärr är det ju så det har sett ut och fortfarande ser ut.Det är inte alla gånger som det är något positivt att vara same vilket jag tycker är jättekonstigt, de är en av de största delarna av landets historia. Men ja, ska inte diskutera sådant nu, utan tillbaka till kvällen. Var en riktigt trevlig kväll med gott sällskap, god mat och god dryck, kan det bli bättre? 
 
Igår var det tvätt som stod på schemat, tanken var även att gå till Ålidhem men vädret gick ju och la sig på fel ställe. Sedan igår har det regnat och det verkar inte vilja sluta. Tvingade mig till affären på Berghem tillslut då jag behövde få hem mat men ja, roligt var det inte. Blev en lugn kväll med matlagning, diskning och donande. Blev även förfrågad om jag ville följa med på Leos idag, varför inte tänkte jag. Blev upphämtad vid elva tiden av Lars och barnen, då åkte vi vidare till Leos. Elmer var jätteglad och berättade vars vi skulle och jag sa då att vi skulle till tandläkaren, de kollade bara på mig som att jag var konstig, haha. Framme på Leos var det mycket folk, säkerligen på grund av vädret men vi hade det trevligt i alla fall och barnen fick springa av sig ordentligt. Efter Leos fick jag skjuts på affären och sen när jag kom hem blev det en dejt med dammsugaren. Nikka som löste hår redan i våras har gjort det ännu en gång nu så ja, min lägenhet var väldigt hårig. Nu är den inte lika hårig och det känns bra, började bli lite less på att få vita fötter. Ska strax ta och värma upp middagen och efter det bär det av hem till Bim för att umgås med henne ikväll. Imorgon bär det av till Sävar, hade Agnes fått bestämma hade jag följt med idag, i alla fall en liten stund som hon uttryckte det. Nej, nu börjar jag bli hungrig, akta er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0