Varning för Erica!

När det kommer till övningskörning har jag inte varit alldeles för duktig på att göra det. Nu när mamma bor i stan försöker vi dock bli bättre på det. Kan ju som sagt även övningsköra med Johan men sist jag var uppe var det mest storm och dåligt väder, körde litegrann dock men inte mycket. Utöver detta har jag även skrivit in mig på körskola, har min första lektion i mitten på juli. Jag är som ni vet väldigt öppen av mig men vet inte om jag kommer vara så himla öppen om körskolan och körkortet. Även fast jag inte börjat är det många som frågar om och när, jag får höra att klart fixar jag det och så vidare. Ja. folk säger det för att peppa mig men jag lider som sagt fortfarande av min prestationsångest. Under utbildningen gick det bättre och bättre med min prestationsångest och ja även i livet, har ju valt att börja utmana mig själv i mycket men när det kommer till körkortet, ja, känner lite extra press där. Men ja, en ska aldrig säga aldrig, kanske känns bra att prata mycket om det, vi får se när tiden är slagen. 
 
Var faktiskt och övningskörde förra veckan, vi var nog ute och körde två timmar. Körde bort mot Ersboda och åkte förb där Jenny bodde och där Jessica bor, körde vidare mot Umedalen och tutade utanför Bim och ja, sen for jag nästan samma väg tillbaka och närmade mig Ålidhem och så vidare. Körde lite hit och dit, fick öva mycket på att köra i rondeller, var som tur var inte så mycket trafik. Ja, apropå trafik, något som alltid kommer att vara aktuellt är ju nötter i trafiken och idioter som inte visar hänsyn till andra, en kan ju tycka att dessa idioter kan visa hänsyn till de som övningskör men icket. Dessa idioter har ju med all säkerhet fått sitt körkort utan problem, eller så inte. Jag stannade vid en stoppskylt i en liten backe, hade jag släppt bromsen hade jag börjat rulla bakåt. Vad gör bilen bakom mig om inte slickar mig i arslet? Den här personen kan ju vare sig vara rädd om bilen eller om sig själv. Fan vad jobbigt det blev, sa till mamma; Vad fan ska jag göra? Hon drog handbromsen och sa åt mig att bara gasa så det gjorde jag. Kom därifrån och behövde inte tänka på den där föraren så länge till. Väl hemma på området övade jag på att parkera också, gick väl så där, har inte en svår parkering men samtidigt inte den lättaste om en inte är van. Förresten, något som inte heller är lika roligt på mitt område är infarten och utfarten, detta var första gången jag körde ut från området, var som tur var lite trafik och av någon anledning kom jag åt tutan när jag skulle ta mig i väg, haha. 
 
I förrgår övningskörde jag också, tisdagar verkar vara ett nytt mönster, vi får se. Den här gången körde jag hem till Sävar. Mamma skulle lämna bilen hos min morbror så Håkan körde efter oss i en annan bil. Tycker att det gick riktigt bra faktiskt och tror inte jag kände mig nervös en enda gång och det är första gången! Börjar känna mig rätt så bekväm med att köra, borde öva mer på finlir dock som att till exempel parkera, backa och så vidare, men ja, dit kommer jag också! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0