Hit och dit

Ränner fram och tillbaka, hit och dit idag men visst måste man ha sådana dagar också? 
 
Min förmiddag började med en busstur ner på stan, vid sjukhuset hoppade två stycken på och satt sig framför mig, det tyckte jag inte om. En luktade gamla sura cigaretter och vad den andra luktade vet jag inte, höll på att få kväljningar i alla fall. Är extra känslig ibland när det kommer till dofter och odörer, vissa dagar funkar det inte alls. Väl nere på stan tog jag en promenad till biblioteket och hämtade ut en bok jag beställt, om den är nödvändig nu vet jag inte men kan alltid vara bra att kolla i den. Gick sedan vidare mot salongen för att få mina påsknaglar. Nu är jag gul och rosa som ni redan har sett. När naglarna var klara mötte jag och mamma upp Bim för en lunch och pratstund på Sibylla innan vi skulle dela på oss. Ja, följde med mamma på salongen och lånade toaletten men sen handlade jag litegrann och så bar det av hemåt. 
 
Här hemma har jag hunnit göra ganska mycket, ordnat det jag ska med, duschat och bytt i kattlådorna. Ska strax äta middag och efter det ska jag diska och även gå ut med sopor. Ja, så kan livet se ut för mig ibland. Är faktiskt ganska nöjd om man tänker på hur det ser ut ute i världen, ja, vad säger man. Nej, dags att svida om från morgonrock till kläder och sen ska jag värma upp min middag innan det är dags att fortsätta fixa här hemma. 

Typ så här jag känner mig idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0