Så trött så trött

Ibland är det skönt att inte göra någonting men ibland blir man väldigt trött av det och ja, det blev jag. La mig vid 15 tiden helt ner på soffan för att vila. 
 
Halvsomnar och drömmer samtidigt som jag hör grannens basljud i bakgrunden. I drömmen är jag nere i en källare med förråd, påminner om källaren på Rönnstigen, det är inte konstigt, där har man sprungit flera gånger så den är återkommande i drömmarnas värld. Nere i källaren räcker pappa mig en sopsäck där jag kan slänga saker, min lillasyster står bredvid men i bakgrunden. Börjar slänga lite krafs i säcken men märker sen att det är grejer där i som jag skulle vilja spara, samtidigt som allting utspelar sig är jag hemskt trött, jag kämpar med att hålla ögonen öppna och lyckas oftast bara hålla ena ögat öppet i några sekunder. Allt blir svart och plötsligt öppnar jag ögonen och märker att jag håller på att gå in i en steghylla i förrådet som är full av ljuslyktor, för mig står ljustlyktorna dock utåt, det är som att hela hyllan ligger ner, vet inte vad det beror på men inser att jag gått in i förrådet med en stor sopsäck samtidigt som jag blundat. Fortsätter kämpa emot tröttheten men det blir svart om vart annat. 
 
Ja, tillslut valde jag att kliva upp från soffan. Före denna kom mer än en dröm också men ja, den här fastnade i och med att jag kämpade mot tröttheten, blev väldigt jobbigt då jag samtidigt var halvvaken här och nu och hörde grannens musik, ja, vad säger man? 
 
Tänkte försöka vakna till liv genom att gå en sväng på affären men känns sisådär nu när det snöar. Fast ja, som en gammal instagrambild, jag fotade ett snöfall och ifrågasatte det i och med våren men min storassyter svarade att det är vår. Det roliga med den bilden är att jag kollade på den tidigare idag. Apropå väder och sånt, var det några som märkte skalvet igår? Var ett skalv i Bottenviken och det har känts på många håll, här i stan kändes det på olika håll, till exempel på Berghem, jag på Lilljansberget kände igentingen. Min storasyster kände av det jättemycket i Sävar medan en annan på gården bredvid inte kände någonting, intressant det där. Var ett av de största skalven, mätte, vad var det, 4,2 eller 4,3 på richterskalan? Något liknande, minns inte exakt. Lite otroligt att vissa kände av det så mycket och andra undrade om de hade fisit för högt eller hoppat runt i en hiss ungefär. Men ja, marken består ju av plattor långt nere under allt annat, det ruckades inte på alla skulle jag tänka mig. Kan inte sådant där så tänker inte ens försöka sätta mig in i det, haha. Nej, vakna till liv och byta om för en promenad till affären. Imorgon är det tänkt att jag ska ta mig an examensarbetet för hela slanten, vore skönt att ha fört in allt resultat innan påsk så att man sedan kan börja ta tag i analysen och diskussionen.  


Någon som inte är lika trött, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0