Examensmiddag

Tänk vad tiden går snabbt, 21 maj hade alltid känts långt bort och poff, igår var det dags! Examensmiddag med finsittning som tema i en lokal dekorerad från topp till tå.
 
När vi anlände bjöds vi på skumpa och skålade tillsammans, efter det bar det av in i lokalen som gick i svart och guld. Längs långbordet fanns olika föremål målade i guld, flaskor med menyn på som satt fast med hjälp av pärlade band. I lokalen fanns även guldfransdraperi med olika roliga saker att posera med. Till förrätenn fanns det olika alternativ, för mig som äter kött och inte har någon allergi blev det toast skagen, till varmrätt fick vi fläskfilé, varmrökt lax, ugnstekt lax, potatisgratäng, rödvinssås, kall lime och dill sås och olika grönt. På borde fanns focaccia, oliver, marinerade vitlökar och vispat smör. Till efterrätt fick vi vit choklad pannacotta med marinerade bär. Utöver detta fanns även ett barbord med olika drycker och alternativ framställt och under kvällen dukades det även fram lite gotta i form av chips och salta pinnar. Men! Detta är inte allt som vi fick ta del av, utöver allt det här hade de gjort i ordning ett ljud quiz, en gissningslek där vi skulle gissa vilket påstående som var sant, en fick skrev ett sant och två falska. Jag skrev; Har ramlat i en hörsal, Har krymt tre centimeter och Har krockat med ett träd. Vi körde även en variant av rita och gissa, oj vad vi skrek under denna lek, haha, man kände sig som en unge på nytt nästan. Som grädde på moset hade de även gjort ett bildspel med olika bilder och klipp från utbildningens gång, bildspelet avslutades med ett tack till alla i klassen och med lyckönskningar om framtiden. Första gången var det svårt att hålla tillbaka tårarna men det gick bättre och bättre. Det är helt otroligt hur mycket vi har gjort tillsammans, en blev påmind om mycket och vi kom även på små guldklimpar som vi satt och började prata om och skratta gott åt, vilka minnen jag kommer att ha för resten av livet alltså. Har aldrig trivts lika bra i en klass som jag har gjort nu, eller ja, som jag fortfarande gör. Igår var det prick två veckor kvar till examen, det känns helt otroligt. Ska bli riktigt roligt att äntligen få bli klar, men samtidigt känns det riktigt tråkigt att inte vara en klass längre. Har träffat många stjärnor under denna utbildning och jag vet att många av dem kommer att finnas kvar i mitt liv, har fått vänner för livet. Var dålig på att fotografera igår men ärligt talat var jag upptagen med att ta in allting och att umgås med mina vänner, kändes skönt att ha telefonen i väskan hängandes på en stol.Tack för en otroligt underbar kväll!
 
Kan inte smälta att jag snart är färdigutbildad, eller ja, det finns mycket jag inte kan smälta. Kan någon nypa mig? Vet inte om det är verkliget eller om jag drömmer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0