Resterande dagar av veckan

I torsdags började min förmiddag med studier, men då jag som sagt har lite problem med dessa just nu blev det inte många timmar. Ringde upp Bim och undrade om vi skulle ta en promenad tillsammans då jag ändå behövde ta mig ut, kände det extra mycket att jag behövde ta den där promenaden efter att ha träffat Hanna en stund, hon var jättesnäll och kom med papper till mig inför en poster uppgift. Åkte hem till Bim och vi gick ner mot Ume Älvdal, där gick vi en lång promenad och utforskade, oj så underbart! Promenaden blev på över två timmar och vi skulle även förbi affären, det blev lite stressigt på slutet då jag behövde åka hem en viss tid i och med middagslagning och tvättid. Att besöka Ume Älvdal är verkligen ett tips, man kan gå långt och man kan gå kort och det är en underbar miljö. 
 
Jag och Bim planerade att umgås på fredag kväll, blev att jag åkte ut mot eftermiddagen och då tog vi oss en till promenad, nu gick vi inte ända ner mot älven utan vi gick på en sträcka ovanför, vi skulle ta en kort promenad men det blev ändå över en timme sammanlagt. På väg till affären hälsade vi på hos mamma och Håkan, min mamma har nämligen blivit stadsbo och hon bor väldigt nära Bim och affären vi brukar gå till. Efter affären gjorde vi i ordning tacos och hade det allmänt mysigt. Blev att småglo på Let's Dance och sedan såg jag början på Wild Hogs innan det var dags att gå ut till bussen. Vi bestämde tidigare på dagen med mamma och Håkan att vi skulle dit dagen därpå och grilla, årets första grillning för mig! Åkte ut till deras sida stan efter att ha fräschat upp mig och så vidare på lördagen, passade på att ta en kortare promenad först av allt när jag vaknade. Landade hemma hos Bim en stund och senare möttes vi upp och gick alla fyra till affären där vi handlade och sedan bar det av hem till turturduvorna på grillning. Håkan skötte allt grillande och vi damer snackade skit inomhus, det var ett tag sedan vi gjorde det vi tre tillsammans. Vi hade jättetrevligt och när kvällen började närma sig 22 gick jag och Bim hem till henne och såg Bridesmaids, lyckades ta mig i säng tidigare i natt men en av mina grannar hade fest, lyckades dock somna tillslut i alla fall.
 
Så summa summarum om denna vecka, jag har umgåtts med underbara människor, ätit god mat och varit i underbara miljöer. Har haft en riktigt bra vecka men mycket energi booztande, det är bara synd att jag har en period med värk nu, det förstör ganska mycket men då hjälper det mycket med veckor som denna. Får se vad kommande vecka har att erbjuda, jag hoppas på att studierna kommer att lätta men just nu har min verkstad stängt ner tror jag, det har varit väldigt mycket med examensarbetet fastän jag har lyckats varit mycket ledig också på till exempel eftermiddagarna. Fast ja, än fast jag har varit ledig har ju inte min hjärna varit det, tror det är därför allt känns extra svårt nu, min hjärna vill inte ta emot mer, haha. Men snart, snart är det examen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0