Tired

Hur står det till? Själv är jag väldigt trött, det tar väldigt mycket på krafterna att ha jobb och körkort i huvudet hela tiden. Förhoppningsvis är det över snart och då ska jag fira, fira och åter fira och hör sen. 
 
Veckan som varit bestod av skapande på jobbet och mys med barnen. Helgen var fullproppad och ja, det plus en förkylning gör mig ju ännu tröttare. Konstigt, eller hur? I fredags var det fritidsfest, en gång per år brukar fritidsavdelningarna i Sävar turas om att hålla i en personalfest. Denna gång var det Bävern och dem hade ordnat med italiensk buffé och en lagtävling, Hela fritids bakar. Utmaningen var ett göra ett pepparkakshus/konstverk och mitt lag gjorde helt sonika en bäver. Vi fick en låda med dekorationer och vi var tvungna att använda av allting. till exempel senap, gurkmajonnäs, ketchup. cornflakes, havregryn och så vidare. Tror inte vårt konstverk luktade så gott sen, haha. Det blev en riktigt trevlig kväll och en fick umgås lite mer med kollegor på andra avdelningar. Jobbar på Bävern under skoltid och under öppning så har mycket kontakt med bävrarna, därför är det roligt att även få umgås mer med de andra avdelningarna också. 
 
I lördags var jag bjuden hem till Eve på förfest och senare bar det av till puben där Coverkings spelade. Tyvärr hade det blivit en miss med reklamen och ja, det kom inte så mycket folk. Jag hade dock roligt och fick dansa väldigt mycket. Blev lite drama mer än en gång under natten och det blev en väldigt lång natt. Allt gick bra i slutändan men ja, det slet på kroppen. Kanske ska vara tydlig med att jag inte var med och skapade drama, jag var en av dem som hjälpte till med att lösa det. Tröttheten och värken tog ut all sin rätt igår, blev en väldigt lugn söndag. Har inte ens pyntat här hemma, har inte haft tid eller ork. Det kommer när det kommer, orkar inte känna någon panik. 
 
Det var ganska tungt att fara på jobbet imorse och det hjälpte inte att barnen inte var på min sida senare under dagen. I fredags hade jag en extra stor händelse med ett barn. Blev slagen två gånger och bombarderad med grimaser och hånfulla leenden. Blev inte slagen hårt men det är själva principen, det plus beteendet som har hållit på nu under en längre period. Pratade tillsammans med barnet och klassläraren idag och det skulle bli förändringar, barnet förstod inte själv varför det blir som det varit och är. Senare under dagen kom dock samma beteende och många andra av barnen lyssnade inte under lektionen. Jag blev så trött och jag kände hur nära tårarna var just på grund av tröttheten. Jag trivs jättemycket med mina barn och jag vet att dem trivs med mig men ibland blir jag bara så trött. Vet inte riktigt hur jag ska göra i nuläget, får höra att jag ska ryta till och så vidare och jag gör ju det men ja. Det känns väldigt bra att jag har alla klasslärare i ryggen och tillslut kommer det nog att bli bättre men när jag har sämre dagar blir det riktigt tungt. Idag var första dagen som jag även tror att några barn märkte att jag blev ledsen. Det gick inte att hålla skenet uppe helt och hållet. Detta är inget som jag gräver ner mig över, visst, jag mår dåligt över hur vissa dagar går men andra dagar går det helt underbart. Jag jobbar ju faktiskt med barn, det går upp och ner. Har fått många kramar idag både på skolan och fritids, både av barn jag är mycket med och barn som jag knappt varit med. Det värmer helt klart i hjärtat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0