Det är bara att köra

Livet har rullat på som vanligt, har jobbat, ätit, umgåtts och sovit. Förra veckan var väldigt speciell dock, jag körde nämligen upp till Johan. Tog ledigt skärtorsdagen och tre dagar under denna vecka också så att jag kunde vara norröver i en vecka. 
 
Det var väldigt nervöst att ens tänka tanken att köra 45 mil plus ensam, jag har inte ens hunnit ha körkortet i fyra månader. Ville dock väldigt gärna hälsa på min familj norröver då vi inte har träffats sen i somras, några i min närhet tyckte att jag skulle ta tåget men vad fasiken tänkte jag och såg körturen som ännu en utmaning. Jag har nog utvecklat en Pippi Långstrump inom mig de senaste åren, det var som dags, "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert." Det blev en ganska lång biltur i och med en felkörning som gav mig smått panik, löste det dock med google maps och en krampande rygg. Viktigast av allt var att jag kom fram, jisses vad konstigt det kändes att köra in hemma på gården och stanna utanför huset med två hundar och en Johan väntandes inomhus. Med mig på resan hade jag även Mirabelle som fick göra sitt premiärbesök i Skolådan, hon verkar trivas mycket bättre än i Kråkslottet vilket säkerligen beror på att vi alla är på samma våning hela tiden. Mitt besök var en överraskning för resterande familjemedlemmar därför var det lite roligt att kunna överraska redan på torsdagen. Jag hade hunnit vara hemma kanske en timme och så fick Johan besök av Anette och barnen, såg hur Elias stod ute på gården och kikade mot den okända bilen, fåården, hehe. Lite senare kom även morsan och farsan ut, oj vad de blev överraskade. Fick tre hårda kramar av morsan som även fick tårar i ögonen, även jag fick det då. 
 
Har hunnit med en hel del när jag har varit borta. Förutom det viktigaste av allt, att jag har träffat min familj där uppe har jag även hunnit träffa vänner. Vilken jävla frihet det är att ha körkortet, Johan som jobbade natt kunde sova vidare utan problem medan jag for på äventyr. Jag har bjudits på påskmiddag, fika och massvis med god mat, jag har åkt skoter, varit ute flera timmar i solen och legat på en renhud. Jag har även hunnit träffa nyfödda valpar och ja, jag blev valpsjuk än om vi har pratat om att inte skaffa en plott igen, men nu, ja, vi får se. Jag är besatt av djur, skulle lätt ha hur många som helst av alla dess olika sorter om det gick. Snabbt gick min vecka norröver och i förrgår var det dags för att köra hem. Det har aldrig varit så svårt, tidigare har jag ju haft ett tåg att passa. Det spelade även in att Johan jobbade natt och därför sov under dagen och att han även fyllde år då. Min hemresa började först strax efter 18 men denna gång gick det mycket bättre än om sista biten från Skellefteå och ner var kolsvart. Det var otroligt skönt att vara framme men ja, hade gärna haft en viss person med mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0