Början på mitt nya jobb

Är inne på min andra vecka på mitt nya jobb, dock blir det mer nytt från och med nu på torsdag. Den här första tiden har jag nämligen jobbat på förskolan i och med ihopslagningen med fritids under sommarlovet. Det har inte varit så mycket barn vilket har varit skön, en mjukstart. Som mest har vi haft cirka 8-10 barn. Något nytt för mig den här korta tiden har fått vara att jobba med små barn, vi har till exempel två ett åringar. Det har varit riktigt mysigt att få rå om dem små samtidigt som jag känner att valet att jobba med äldre självständigare barn är ett bra val. På sätt och vis har det dock varit lite jobbigt att vara på förskolan först av allt, för nu har jag lärt mig deras rutiner och lokaler men efter onsdag börjar fritidsarbetet. Torsdag och fredag har vi dock samverkans dagar så det är först nästa vecka fritids drar igång. Eller ja, jobbigt och jobbigt, det är väl mest min lägre självkänsla som talar litegrann där. För samtidigt är det bra att jag har jobbat på förskolan då vi har gemensamma öppningar och stängningar just på förskolan. Är väldigt tacksam över de kollegor jag har haft den här tiden, vilka stjärnor, det är inte jobbigt att fara till jobbet.
 
Det har varit och är ganska tungt att börja jobba igen.Huvudet tar mycket stryk och jag vet att det kommer att fortsätta så ett tag i och med alla förändringar och innan allt är under kontroll. Ja, nu kan ju inte allt vara under total kontroll men det ska bli skönt att få veta mer om tider och så vidare. Det kommer att bli bra tillslut bara det får ta sin tid. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0