Ändrade planer

Ja, jag skulle ju som sagt ha min sista arbetsdag den 28 april och så blev det också samtidigt som det inte blev det. På vad jag trodde var min sista fredagsmorgon fick jag förfrågan om att jobba på Bävern veckan därpå, en stund senare blev jag förfrågad om en månad och huxflux blev det två månader då en kollega blev sjukskriven i tre månader. Det kändes riktigt roligt att bli förfrågad för det visar ju på att de är nöjd med mitt arbete under skoltid, nu var det ju även en fördel att jag hade lärt känna alla barn och även hade en tom agenda. En klasslärare ville ha tillbaka mig till personalrummet för att få se min min när jag fick frågan om att jobba där skol- och fritidstid, tog det som ett riktigt gott tecken. 
 
Det är annorlunda att få jobba på en fritidsavdelning som ligger på skolområdet, har inte haft det så sedan min VFU. Torpet ligger ju som sagt en promenad bort. Nu jobbar jag även med förskoleklass och årskurs ett, på Torpet har vi årskurs två. Denna gång är jag även kopplad till endast ett klassrum och oj vilken skillnad det är. Jag har trivts i alla tre klassrum men det är väldigt skönt att ha något mer stabilt och känna att en har mer koll på läget i överlag. Har haft mer ansvar vissa dagar också beroende på hur personalstyrkan ser ut för dagen i och med kurser, frånvaro och så vidare. Jag har fått hålla i lektioner med förskoleklass, nu har det varit så enkelt att jag fått veta i förväg vad som ska göras och så vidare men det känns ändå som ett stort steg för mig. Trivs riktigt bra med att ha lektioner och hade kunnat se mig själv som lärare i förskoleklass men samtidigt har jag också sett hur klasslärarna sliter med det ena och det andra. Nu är inte mitt yrke en dans på rosor, men det känns ändå som ett bättre val för mig. Vet inte om jag hade kunnat släppa jobbet, det hade nog följt med hem på ett mer stressat sätt än vad mitt jobb gör idag. Tiden går som vanligt fort och snart är min tid på Bävern över också, känns väldigt roligt att jag kommer att vara med på skolavslutningen som fritidslärare. Annars hade jag självklart farit dit ändå för att titta. Det är en annorlunda känsla att vara med som vuxen istället för som elev. Blir spännande att hålla sig för gråt denna kväll, en av låtarna som barnen ska sjunga ger mig rysningar i kinderna rent utav, den är så himla fin och underbar. 
 
Min trötthet håller fortfarandes fast i mig med sina klor men det är något jag får leva med. Vilar ibland men vissa gånger blir det kaos av allting istället. Har en period med ännu mer ångest och oro som väcks till liv ännu mer just när jag vilar av någon dum anledning. Blir sällan piggare av att vila heller men ibland behövs verkligen stunderna på soffan under filten. Det är mycket på gång i och med flytten norröver, jag har inte hunnit börja rensa eller liknande men har sagt till Johan att jag skiter i om det blir en flytt där vi bara packar ner allt och kör upp. Det är fortfarande inte bestämt precis när jag flyttar men det blir i juli någon gång. Det känns faktiskt helt ok, att inte ha planerat allt i minsta detalj alltså. Kanske är det en slags försvarsmekanism, det blir vad det blir och jag behöver inte tänka på det allt för mycket, samtidigt som jag försöker att släppa taget lite om att känna mig tvungen att planera. Det känns väldigt konstigt att jag flyttar om två månader. Samtidigt som det känns underbart att äntligen få bo ihop med Johan känns det som ett helvete att flytta ifrån allting jag har här. De senaste åren har jag utvecklats och vuxit så ofantligt mycket, tror flytten kan hjälpa mig att fortsätta med det. Även om jag "lämnar" allting så finns ju allting kvar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0