Fuck it

Har en mindre positiv dag idag. Förmiddagen började bra då vi hade fått en avi så vi kunde hämta ut våra förlovningsringar. Vi skickade som sagt tillbaks dom pga defekter och har även fått vänta länge på att få tillbaks dom då leverantörerna har sjabblat. Vi är jätteglada och upp i varv tills vi öppnar ringlådan och ser att det fortfarande är defekter, fastän dom gjort helt nya ringar. Är mindre defekter på silvret än förut men nu är det även fläckar på Ernies guld. Enligt företaget så får vi räkna med defekter då ringarna är handgjorda. Vart står det att det kan vara defekter pga det? Varför ska hantverk få vara defekt just för att det är hantverk? Ringar för 3000 kr+ ska inte vara defekta! Jag är rejält förbannad..

Har dagen blivit bättre? Nej..Igår pratade jag med mamma och bad henne ringa till vårdcentralen idag då jag fortfarande inte fått mitt papper på att jag blivit sjukskriven. Ett papper jag skulle ha fått förra veckan har inte ens skrivits! Jag var där förra onsdagen och har fortfarande inte fått det medans en jag känner var där dagen efter mig och fick sitt papper dagen därpå. Varför kunde han inte skriva mitt samtidigt? Han vet hur viktigt papperet är för mig nu då jag flyttat och måste uppsöka vc, sjukhus och sociala här. Läkaren har fått en lapp lämnad till sig så får se vad som händer. Men alla i min familj vet redan att vc's standard har sjunkit. Bokade besök är inte inbokade, lappar försvinner osv osv. Varför ska jag behöva skicka dit någon som näst in till måste skrika på dom för att något ska hända? Vad händer med dagens sjukvård? Varför ska folk sätta krav på att jag ska fixa mitt liv då jag inte får sätta krav på folket som är tänkt ska hjälpa mig? Over and pissed out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0