Mor & dotter dag

Idag när väckarklockan ringde ville jag verkligen inte stiga upp! Min huvudvärk har hållt i sig och varit rejält hemsk vilket oftast resulterar i en sömnlös natt. Tog mig i alla fall upp ur sängen på en gång som vanligt. Har inget problem att kliva upp, har mer problem med att stanna uppe. Idag höll jag mig uppe med tanken på att jag och mamma skulle in till stan. Blev en tur hos min kusin Elin på hennes salong Nail Design School, där mamma fixade mina naglar. Idag var det första gången hon använde drill och första gången hon gjorde marmorering på naglarna. Jag kan bara säga det att min mamma är en supermamma! Hon klarar allt! <3

Vi blev kvar där ett tag då mamma och Elin gick igenom lite saker, under tiden roade jag mig med att kolla på nya nageldekorationer. Fastnade på en gång för änglagrisarna, dom ska jag ha nästa gång helt klart. Efter 16 tiden gick vi en sväng på stan, tog en vända på Indiska och höll verkligen på att fastna där. Förstår vad Kajsa menade då hon sa att hon kunnat stanna där i timmar. Efter det blev det en sväng på H&M och sen for vi vidare på Mias Grill för att inta ett skrovmål, dom överdriver verkligen rejält med strips. Men än tar inte dagen slut, vi fortsatte vidare på Rusta och jag inhandlade sex stycken hjärtan till julgranen och självklart en belysning. Då jag och mamma ansåg glittret lite väl platt så ska jag kolla vidare på någon annan affär. Men vad är väl julgrans pynt utan en gran? Granjagandet skedde på Jula, när vi kom fram trodde vi att dom var helt slut. För under skylten med granen jag ville ha var det helt tomt och jag blev lite ledsen i ögat. Någon minut senare såg dock mamma en granlåda som låg på den andra, min gran fanns! En gran kvar och jag fick den, ha! Så där inne på Jula gick jag runt med en kartong som var nästan lika hög som mig, var säkert en charmerande syn. När vi väl var klara njöt vi av stjärtvärmen i bilen och tanken på att inte behöva kliva ut ur den på ett tag (skrattar).

Min kväll avslutades med Ugly Betty till vilket jag skrek åt i slutet av avsnittet. Men avslutade även det hela med en kopp varm choklad med en vaniljglass kula i, mums!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nämen, har din mamma börjat lära sig göra naglar? Gud vad skoj! :D

2009-11-11 @ 08:58:40
URL: http://oldscratch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0