Ouch i både arm och plånka!

Min dag började med ett roligt besök på vårdcentralen, nämligen provtagning. När jag skriver roligt är jag ironisk då jag är väldigt svårstucken och har 13 stick som rekord. Fastän det aldrig går bra, så är det aldrig jobbigt att fara dit tack vare den fina personalen. Min favorit heter Britt, är oftast hon jag har att göra med. Men idag gav Britt upp efter tre stick och bad Eva? Minns aldrig riktigt hennes namn, varför vet jag inte. Hon klarade det i alla fall på ett stick efter att ha letat runt med nålen under huden ett tag. Fick lov att sitta med en blodtrycksmätare uppumpad på armen för att det skulle fungera någorlunda bra. Vart lite jobbigt i slutet då handen somnade och fick sockerdricka för att sen somna igen. Roligast var diskussionen om Anna Anka och Eva? utbrast; "Men snacka om att vara blond! Va?!" Underbart säger jag bara!

Efter besöket blev det att gå hem och äta en snabb lunch för att sen ta en tur till stan med mamma och Emma. Vi har varit både på banken, NKV, Rusta, Jysk och Obs. Jag har storshoppat idag, hittar tre julklappar och lite mer till granen. Har även köpt hem julklappspapper, etiketter och snören. Har även köpt lite coca-cola, det är ett måste! Efter all shopping satt vi oss ner på Rob's Café & Bistro för en korv med bröd och lite vätska. Efter det bar det hem till Sävar igen och en snabb sväng inne på Ica, där inhandlades det glitter till min gran. Har förresten också köpt massa galgar, så har påbörjat mitt hängarbete i garderoben. Efter jul ska jag köpa en ställning med lådor, sen är min garderob äntligen klar, då slipper jag ha en sopsäck på golvet med klänningar och diverse i. Ikväll blir det att äta lite middag och invänta Ugly Betty, avskyr fortfarande vilka korta "säsonger" dom visar!



AJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0