Matlagning med Erica

Igår försökte jag mig på ett helt nytt matrecept för min del. Bakgrundshistorien till det här receptet är att jag älskar en rätt på Eurasia. Stekt kyckling med stark sås (nr. 59) är min absoluta favoriträtt, det är en orgasm för smaklökarna och jag överdriver inte att jag nästan suckar nöjt över hela restaurangen då jag får äta den. Jag chansade på att googla på namnet för att hitta ett liknande recept och vipps så dök ett recept upp. Maten på bilden liknade även maten på Eurasia. Så igår slog jag till! Jag anser att min maträtt blev väldigt lik den på Eurasia även om såsen behöver piffas upp lite enligt mig. Det är det roliga med mat,att man kan testa sig fram själv men ändå ha ett recept till grunden. Jag blev väldigt nöjd i alla fall och kommer fortsätta göra den här rätten tills den blir alldeles perfekt!

Erica presenterar stekt kyckling med stark sås;



Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: evepeve

god daaamn.

den där måste du laga & bjuda mig på!:O hehh

2009-10-08 @ 20:09:27
URL: http://replace.blogg.se/
Postat av: matte

såg gott ut om du hade skippat de jäkla svampinjonerna, dom är dumma, å inge goda :(

2009-10-15 @ 22:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0