Jag ser det snööar

Idag föll den första snön och Mirabelle visste inte alls vart hon skulle ta vägen. Hon sprang fram och tillbaka på alla fönsterbrädor så snabbt hon kunde. Hade gärna haft det på film men det går ju som sagt inte då jag är ovän med tekniken. Klädd som eskimåer gav vi oss iväg till VP, blev lite irriterande tjafs på morgonen men sen for den personen för dagen, skönt! Känner mig risig fortfarande gällande trötthet och snuva, men det får lov att fungera. Hur luggen ser ut ska vi inte ens prata om, den behöver fräschas upp. Vilket den även ska göras på måndag eftermiddag, underbart! 

I slutet av september fick jag en inbjudan till Modell för en dag av en före detta klasskompis, tack Kristine! Därför är det ett måste att putsa luggen. Nästa lördag är det då dags för att sminkas och fotograferas, blir ju intressant. Kommer att bli en riktig tjejdag då jag fick ta med mig mamma, storasyster, lillasyster och Britt-Mari. Känns samtidigt väldigt nervöst, man ska även välja ut tre outfits vilket jag redan gjort, riktigt hur det går för dom andra vet jag inte. Samtidigt som det ska bli jättekul känns det jättehemskt! Men är ju något man troligtvis har kvar i minnet för livet. Alla tjejer drömmer väl om att bli fixad och fotad? Jag har ju hunnit öva lite då jag blev fotad till Expressen, en artikel som aldrig blev av? Men i alla fall, det var lite hemskt att stå och posera medans fotografen säger saker som; Perfekt, stå sådär! Det här blir jättebra Erica! Osv osv. Jobbigast var nog att jag stod i duschen då fotografen ringde, så fick göra mig klar på lite mer än 30 minuter, det var jobbigt! Blir som sagt intressant att se hur allt går.



Foto: Johan Gunséus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0