Oj då

Har varit dålig på att uppdatera nu igen, men har faktiskt inte suttit så mycket vid datorn ändå så vad gör man. Helgen som var har jag redan berättat lite om förutom lördagen. I lördags blev jag hämtad av pappa och Kajsa, vi handlade lite och sen for vi hem till Sävar. Väl hemma i Sävar igen så började köttbullsrullningen, jag rullar och pappa steker. Blev självklart köttbullar till middag, vi var ju tvungna att provsmaka! Köttbullar, potatis och morotsstuvning, mums! När vi hade ätit kom Emma och Agnes förbi, vi skojade och skrattade massvis förutom när Agnes vart lite rädd för pappas sjungande jultomte, hur ska det gå på lördag? Följde sen med Emma och Agnes hem och lite senare kom även lillebror Emil förbi och vi såg filmen Junior, jättebra och rolig film!

Nu under veckan som varit har jag fixat det sista med julklapparna, slagit in dom och så. I tisdags skulle jag och Britt-Mari byta julklappar så bjöd över henne på middag då det var korvstroganoff på schemat vilket hon brukar tycka om. Igår for jag till Sävar angående ett läkarbesök, fick en diagnos som inte är 100 % säker så nu har jag en kur att följa. Har redan följt en allergikur för utslagen så vore ju förjävligt om jag måste testa på en tredje. Fick äta middag hos mamma och vi slog även in julklappar och lappade mina slitna jeans. Måste verkligen köpa nya men finns knappt något utbud längre, sen när blev jeans omodernt? Idag har mamma varit här och hälsat på då hon hade två möten i stan men med lång tid emellan. Så till lunch fick hon varma mackor och så umgicks vi till att Kent kom och hämtade upp henne, skickade även julklapparna med mamma men givetvis glömde jag skicka med det drickbara. Men men blir inte så mycket jag måste frakta med mig på julafton ändå så ingen fara med det. Ikväll blir det bara lugnt, ser om Greger kommer förbi ikväll eller imorgon då han ska få sin julklapp men annara så ska jag bara sitta hemma och ta det lugnt.

Snart är det julafton!



Haft julgran en jul bara och jag saknar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0