Köttfärsbiff med västerbottensost och grönsallad med vitlökssås

Jag har ju skrivit att jag ska bli duktigare på att uppdatera med bilder på vad jag äter. Kommer även att lägga in recept men i och med att den här måltiden inte är helt efter LCHFs "regler" så blir det inget recept. Däremot så kan jag berätta vad det är som gör att min måltid inte är strikt LCHF. Köttfärsbiffarna innehåller ströbröd vilket inte är något som infinna sig egentligen. Då jag har bestämt mig för att inte stirra mig blind på såna detaljer hela tiden så tackar jag ju inte nej till mat som bjuds på även om jag inte äter till exempel potatis till. Sen så är det två detaljer i min grönsallad som inte är strikt heller. Inom LCHF ska man inte äta grönsaker som växer under jord och därför trodde jag att majs var godkänt, icke sa nicke, majs är för sött. Däremot så har jag i min majs iallafall då jag verkligen tycker om det, det blir ju inte så stora mängder. Den andra detaljen är vitlökssåsen, den är köpt och innehåller därför socker. Det här var något jag såg mellan fingrarna sist då jag åt efter LCHF också eftersom jag oftast hade köpt sås. Det jag tycker är viktigast med köpt sås är att socker hamnar långt bak på innehållsförteckningen för det betyder att det inte är så stor mängd. Strikt eller ostrikt, det var en god middag iallafall! Tack så mycket för köttfärsbiffarna Britt-Mari!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ser SÅ gott ut!!!

Svar: Det var jättegott!
Erica KP

2013-04-20 @ 17:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0