Måndag, bra eller dåligt?

Om en måndag är bra eller dålig kan man alltid diskutera, man kommer alltid att tycka olika. Antigen ses en måndag som ett dystert slut på helgen eller så ses måndag som en ny start på en ny vecka där man kan ordna allt man inte hann veckan innan. Som sagt, en måndag kan vara både bra och dålig och det är just så min måndag har varit. När jag skulle lägga mig och sova kände jag hur det ömmade uppöver och hade även haft minimala blödningar som startade under lördagen, jag tänkte inte så mycket mer på det men visst tyckte jag att det var onödigt. Jag sov ändå helt okej men min energi var som under söndag kväll som borta med vinden. Direkt när jag slog upp mina grönmelerade så slog jag en signal till tandläkaren. I fredags fick jag äntligen mitt godkännande angående min muns problem, det tråkiga i det hela var att jag tappade en hel vecka med att boka tider av någon anledning. Blev mest irriterad i och med att det finns så få tider nu under våren och under sommaren så är det ju stängt för semester. Men men, jag fick iallafall tre tider i början, mitten och slutet på maj där jag ska hinna få alla hål lagade, dock ska vi ju som sagt kolla upp hur vi ska göra med mina spökande visdomständer. Blir det att ringa ghostbusters eller ska dom få ligga i dvala tills det blir akut?  En stund senare innan jag skulle hinna med bussen denna regniga måndag så märkte jag att jag hade fått en rejäl blödning så det onda natten före och tröttheten dagen som kom var ju inte så konstigt i slutändan. Nere på stan mötte jag upp Britt-Mari och ordna lite papperärende som jag hade glömt bort i och med Johans ankomst men några dagar senare är inte hela världen.
 
Väl hemma igen så hamnade jag och Britt-Mari i soffan, av någon anledning så var vi slö som en segtuggad broskbit. Kan man skylla på vädret också utöver allt annat för isåfall gör jag det. Ibland är det mysigt med regn men hade helst sluppit det då jag hade tänkt promenera ner på stan. Idag körde jag igång med nutrilett igen i och med att jag fuskade en del på lördagen och söndagen. Väl hemma på söndagkväll så räknade jag att jag hade påsar för tre dagar så varför inte dricka upp dom nu i början på den här veckan? Som vanligt blev det intervallträning ikväll då regnet var snäll och höll sig undan, ja, jag fick ju vackert promenera nu då mina knän blev allt för skadade av joggingen tyvärr. Känns så tråkigt att det blev såhär nu då jag verkligen tyckte att det var kul att komma igång lite extra men som sagt, bättre hela knän än inga knän alls. Går allt som planerat ska jag fara och kolla på bra skor imorgon, eller ja senare idag enligt klockan. Förhoppningsvis så kan skor som är skapta för mig och mer viktnergång göra att jag kan komma tillbaka på banan igen inom en snar framtid. Har även planerat att köpa hem mitt sommarblomster redan. Ja, det är kanske lite väl tidigt men i fjol sommar höll jag ju inte på att få tag på mina blommor då jag var för sent ute. Får helt enkelt ta hand om blommorna inomhus innan det är dags för dom fina att flytta ut på balkongen. Såg en jättefin uppsättning på torget idag så i år ska jag faktiskt slå till på färdigplanterade då dom var i en fin korgliknande kruka.
 
Apropå något helt annat, går allt som planerat åker jag upp till Purnu i början på maj. Jag längtar så mycket efter min andra familj att jag nästan spricker, sen att det har kommit nya familjemedlemmar gör ju ingenting sämre. Nu har jag inte frågat om det är okej att jag skriver om det men har sett att en familjemedlem har berättat på sin blogg så jag tror inte att det gör något för mer än såhär om det skriver jag ändå inte. Det är dags för en tripp norrut eller vad säger min älskade familj norröver? Längtar tills jag får krama om er alla!
 
 
Sist jag var upp hade snön redan fallit där uppe, det var allt för länge sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0