Catdog

Även i torsdags blev det en sväng på stan då jag hade lite att kolla inför skolstarten, blir att handla lite till veckan i form av skrivböcker och dylikt. Britt-Mari hade en tid för sina naglar så jag åkte vidare hem till henne för att umgås med hunden som hon vaktar. Tog med mig Rufus ut på en promenad och efter det gosade vi lite hemma hos
Britt-Mari innan hon dök upp. Till middag blev jag bjuden på hemmagjorda köttbullar och potatis, jag måste göra köttbullar någon gång, det är inte svårt men ändå intalar man sig själv att det är det. I och för sig kan det bero på kladdandet som jag av någon anledning inte riktigt kan med alla gånger. Efter middagen togs vi oss en promenad till Ica då Britt-Mari behövde handla lite, under tiden gick jag och Rufus runt utanför och roade oss med diverse pinnar och liknande. Väl tillbaka satte vi igång filmen Bob the butler som faktiskt var ganska rolig än om lite speciell. Hade tänkt ta mig hem lite tidigare än vanligt i och med en tidig morgondag men givetvis gick det ingen buss den tiden så jag fick vänta en timme. Väl hemma blev jag uppe lite för länge som vanligt, kan verkligen inte gå och lägga mig direkt jag kommer hem eller direkt någon åker hem ifrån mig, det är en sjuka.
 
På fredags morgonen tog jag bussen hem till Sävar som gick 8.25 då nästa gick först 11.30. Var bjuden hem till mamma på grillat till middag så jag passade på att åka tidigt för att kunna umgås med Emma och barnen då Lars ändå var iväg på jobb. Det är alltid lika roligt att se hur glada barnen blir av att se en, Elmer kröp fram i raketfart samtidigt som han skulle vinka med ena handen och Agnes började prata på om sitt. Klockan sprang fram och tillslut satt vi oss ner för att äta lunch och sen la vi oss och vilade allihopa, brukar som sagt passa på att vilja jag också beroende på hur min sömn sett ut. Senare när vi vaknat till liv kom Eve förbi en stund och sen gick vi vidare till affären där Agnes fick handla själv då hon ville ha med sin handväska. På tillbaka vägen delade vi upp oss och jag gick vidare hem till mamma där vi väntade på Britt-Mari som hade haft klipp tid inne i stan, blev lite sent men tillslut kom hon och Rufus ut och vi kunde sätta oss och äta. Förutom grillat blev vi även bjudna på Vienetta och efter en stunds pratande fick vi skjuts hem av mamma. Britt-Mari och Rufus hoppade av vid mig och åkte lite senare hemåt medan Mirabelle ville ha all min uppmärksamhet i och med att jag hade släppt in en hund i lägenheten, en hund i hennes hem? Någon måtta får det väl vara tycker nog hon. Blev en halvtidig natt då jag hade planer på en Sävar tur under lördagen men min sömn ville inte riktigt dyka upp då en viss liten rar katt har en period då hon vill klösa sig igenom min sovrumsdörr. Hon hade gärna fått dela säng med mig om hon kunde ligga still men ena sekunden hoppar hon upp på mig, nästa sekund hoppar hon ner och rotar runt i allting och nästa upp på mig igen. Jag som sover väldigt dåligt kan alltså inte ha det så och det känns jättetråkigt då jag har börjat vänja mig med att sova med hundarna i samma rum, dom håller sig åtminstone på golvet. Jag må älska min katt men ibland är hon inte värd mycket, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0