Käftsmäll

Minns knappt vad jag gjorde i torsdags men det var nog inte så mycket som hände ärligt talat. Jag mötte upp Britt-Mari nere på stan som bestämt och där gick vi runt och gjorde hennes ärenden. När vi var klara kände jag hur min halsbränna började hälsa på så vi gick vidare mot Kafé Station där jag tog en skagenmacka, oj så god den var. Har varit utan mina halsbränne problem ett bra tag men nu under min andra jobbvecka uppe i norr så kom den tillbaka, gissa om jag blev irriterad. Innan jag hinner känna hunger så kommer halsbrännan och hälsar på, jätteroligt, jag skrattar nästan ihjäl mig. Nej, nu ska vi vara positiva. Senare under dagen när vi kändes oss färdiga i kropp och själ så bestämde sig Britt-Mari för att bjuda mig på Costas. Det var praktiskt taget folktomt där medan det var knökfullt på Allstars, det är med all säkerhet den stora uteserveringen som lockar där, själv så sitter jag gärna inomhus faktiskt. När vi var mätta och belåtna så tog vi bussen hem till mig och ja, vi tog det bara lugnt. För mig blev det en tidigare natt än vanligt i och med min planerade Sävar tripp morgonen därpå.
 
Igår möttes jag av samma fina väder på morgonen så även nu tog jag en promenad till sjukhuset för att hoppa på bussen där. Hoppade även av vid Ica som sist för att köpa med mig lunch. Köpte även med mig en Ben & Jerry till Lars i och med hans födelsedag. Ja, nu är ju inte glass så speciellt kanske men utan idéer och utan ett välfyllt konto så funkar det fin fint. Det är ju faktiskt tanken som räknas även om det är diamanter eller lerkakor eller hur? När jag hade lunchat tillsammans med familjen KPP och dom gått för att vila så gick jag vidare hem till mamma för att hjälpa henne med Hope. Hemma hos mamma har vi katterna Melody och Hope, dom fyllde också år, sju år om jag inte minns fel. I alla fall, Hope får ofta hemska tovor och den här gången var det rejält så det rådde vi bot på genom att raka bort lite päls, snyggt blir det inte men hon mår så mycket bättre. Apropå må bättre, innan jag gick iväg till mamma fick jag se mitt antagningsbesked. Jag fick tyvärr inte komma in på universitetet och jag känner mig jättebesviken ärligt talat. Svarade däremot ja till reservplatser på båda utbildningarna så nu är det bara att vänta till andra antagningsbeskedet. Det första var som sagt på Lars födelsedag igår, det andra är på min och Johans årsdag den 6 augusti, hur fult är inte det? Tyvärr kan jag inte rå för att jag känner mig lite misslyckad men samtidigt vet jag att det inte är så. Kollar man på siffrorna så är jag ju inte ensam om att inte ha kommit in, men i alla fall, det här har varit mitt mål i två år och jag kände mig så nära. I år har det varit 64975 behöriga som sökte till Umeå Universitet och av de sökande antogs 25543 stycken. Så, ensam är jag verkligen inte men ändå känns det som ett slag i magen. Det är bara att hålla tummarna nu, annars får jag helt enkelt vänta och söka till nästa höst. På väg hem till mamma mötte jag pappa som fick mitt tråkiga besked och sen var det bara att föra det vidare till mamma när jag var där. Nu var jag inställd på att inte komma in så smällen tog inte lika hårt som den kunde ha gjort men nog hade jag hoppats. När vi hade hjälpt Hope med pälsen så tog vi oss varsin styrkande Baileys, ja tröstetår som man kan kalla det även om det inte är så seriöst med just ordet tröst. Efter några rysningar, ja, jag får hyrven ibland av likör av någon anledning, då gick vi i alla fall en sväng på affären och när vi kom tillbaka så gick jag vidare hem till familjen KPP. Där blev jag bjuden på middag och sen ramlade gästerna in till Lars födelsedagsfika. Senare mot kvällskvisten så for Lars, hans syster och Emil till stan för att fara på krogen. Själv så stannade jag kvar hos Emma ett tag innan jag gick hem till mamma för att sova över. Det blev inget förrådsrensande efter kalaset så det sköts upp till lördag förmiddag. Liksom, livet kan inte stanna upp bara för att man fått en liten käftsmäll, det är bara att vända andra kinden till och köra på. Med stödet från nära och kära klarar man praktiskt taget allt.
 

Min tidiga födelsedagspresent uppskattades av Mirabelle också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0