Tredje veckan som lapp

Ja, tidsmässigt så har jag varit här uppe i tre veckor nu. Imorgon åker jag hem till mitt och jag hoppas verkligen att det inte strular allt för mycket med tågen, det vill jag inte. Har varit en lugn tredje vecka då Johan mestadels har varit i renskogen och jag har dolat på här hemma i huset väntades på han. Av någon anledning kan jag inte riktigt slappna av förens han är hemma även om han går och lägger sig när jag kliver upp. I måndags var vi som sagt i Liikavaara på en liten kalvmärkning innan det bar av ut i ren skogen igen för han. I tisdags var det Alpnaerings party hemma hos Hanna. Där fick vi prova på citronmeliss te, ja nu dricker ju inte jag te annars men har faktiskt beställt just citronmeliss te då det ska vara bra. Det ska vara både lugnande och stärkande vilket jag tycker låter jättebra. Vi blev även bjudna på goda tårtor som vanligt och kvällen var väldigt trevlig som alltid med mitt gäng. Vad har då jag gjort mer? Ja, det står lite stilla men under veckan som gått har jag träffat två av Johans fastrar med deras respektive, det har varit riktigt roligt att få träffa så många nu under den här tiden.
 
I torsdags klev jag upp tidigt för att följa med Aila och handla i Hakkas, först av allt släppte vi av Axel vid hans sommarjobb, sen åkte vi vidare till Skröven där vi träffade en av Ailas systrar och hennes karl. Efter det åkte vi vidare till Storberget där vi träffade ännu en syster. När vi kom tillbaka till Hakkas handlade vi inför middagen som skulle bestå både av min kinagryta och så en indonesisk gryta som vi blev bjudna på i fjol på Emma och Sebbans bröllop. Vi blev över tio stycken som åt tillsammans och det var riktigt trevligt. Lite senare efter middagen bytte jag och Aila om för att åka hem till Johans tredje faster som fyllde 70 år. Där blev vi bjudna på sill tårta, tårta, kakor, taco paj med sallad, vin, öl, baileys och mycket mer. Var väldigt många okända ansikten där för mig men kändes roligt att få komma ut och hitta på något istället för att bara gå hemma och vänta på Johan. Ja, nu har jag ju kunnat hitta på små saker att göra utan han också men blir ju aldrig lika roligt.
 
Tiden går fort när man har roligt, imorgon ska jag som sagt hem och samtidigt som det är jätteskönt så är det jobbigt också. Fick höra nyligt att det känns som att jag bara har varit uppe en vecka och ja, varför ska jag åka hem? Känns väldigt roligt att få höra att man är så önskad här uppe också men givetvis måste jag ju hem till min familj där hemma också. Jisses vad jag saknar dom.
 

Mannen som talar med hundar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0