Kamouflage

Blev en liten promenad nu på kvällskvisten, hade först tänkt ta med kameran men slog bort den tanken då jag tänkte att mörkret var på väg. När jag hade kommit en liten bit från mitt område lyssnade jag på fågelkvittret och skulle se om jag lyckades se någon fågel bara för skojs skull men icke. Någon sekund senare hörde jag prassel, jag vände mig om och såg bruna stora fläckar, förstod ingenting förens synen ville bli vän med mig. Såg fyra rådjur! Jag bor inte centralt i stan men det är ju ändå centralt nog för att man inte ska förvänta sig rådjur. De blev tyvärr skrämd av en bil men jag fick ändå för mig att gå hem efter kameran. Sagt och gjort, en stund senare hittade jag rådjuren på ett annat ställe och jag hann få en helt okej bild på tre av fyra, den fjärde stod så långt bort och jag var tvungen att zooma. Det är inte lätt att fota rådjur vill jag lova, skygga och snabba som attan sen så var de väldigt kamouflerade av omgivningen. Tillslut såg jag bara fyra vita rumpor som skuttade iväg och jag begav mig ut i snåret på utforskning, blev ute mer än en timme och det är ju inte helt fel. Blev så glad av att se rådjuren så deras visit var nog menad för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0