Känn ingen sorg

Dagen efter annandagjul så blev det en tidig morgon, jag åkte nämligen ner mot stan och mötte upp Emma då vi skulle ha en stadsdag innan vi åkte vidare hem till mig för middag, sällskap, film och övernattning. Var även då jag ringde till kundservicen som enligt mig behöver justeras men men. När vi mötte upp varandra började våra turer i olika affärer och lite senare blev jag även bjuden på lunch på Frasses, det satt riktigt fint i och med att vi skulle fortsätta springa fram och tillbaka på stan. Vi avslutade stadsturen på Ica Gourmét för att köpa hem till middagen och kvällen, därefter gick vi till bussen men hipp som happ så fick vi skjuts av en av mina grannar på området, det var riktigt skönt att få skjuts upp till porten med alla påsar som vi hade, jag passade ju även på att köpa kattsand då tåget gick tidig söndagsmorgon och den påsen innehåller ändå 10 liter. Men åter till stadsbesöket, fick ju som sagt pengar i julklapp då jag är i behov av byxor. På H&M testade jag en skinny modell på plus avdelningen, fick knappt upp storlek 52 som jag brukar ha i byxor och när jag testade storlek 54 så var det för stort i midjan då en människa med erfarenhet vet att jeans med stretch går ut sig så där blev det inget köp. Blev att jag köpte ett nytt puder istället då mitt gamla är på sluttampen och själva puderkudden är helt åt skogen trasig. Jisses vilken skillnad det blev med ett nytt puder, kändes nästan som en kaka i ansiktet fast på ett bra sätt då. Senare när vi kom till Kappahl hittade jag ett par som också var en smalare modell. Har kommit ifrån att ha jeans med boot cut och köper bara jeans med raka ben om jag måste, helst av allt vill jag ha lite tightare då jag annars får så mycket pös vid knäna i och med min längd och mina ben. Dessa var det mer stretch i eller så var dom inte lika slimmade men här fick jag till och med gå ner till storlek 50 så det är ganska stor skillnad från affär till affär. Slog till och köpte två par på en gång, får se om jag tar mig råd med ett tredje, det är egentligen lika bra då det nöts så fort annars, synd bara att man isåfall bara går i likadana byxor, tyvärr kommer min lilla demon tillbaka som gör att jag börjar tänka på vad andra tänker, om jag har samma byxor hela tiden och är allmänt sunkig eller liknande. Ja, det är dumma tankar men det sitter i ännu sen jag blev retad för min klädmängd när jag var liten tyvärr, jobbar på det fortfarande, går upp och ner bara.
 
När vi kom hem blev det att ta det lugnt en stund innan middagen som bestod av strips och kycklingburgare. Kronfågelns kycklingburgare går inte av för hackor, köttiga och goda med aioli och hamburgerdressing. Till middagen såg vi filmen Hur många kramar finns det i världen, jag älskar föregångaren men tyvärr är denna inte lika bra och slutet kändes lite tafatt, ska se den sen igen med Britt-Mari så får se vad hon tycker då vi är lika stort fan av första filmen. Senare såg vi Känn ingen sorg och den var riktigt bra, allt fanns med, kärlek, humor, drama, sorg och musik. Ännu senare såg vi Phat Girlz och den var både rolig och bra så ja, blev mycket film den kvällen och jag kan rekommendera alla tre faktiskt. Tillslut blev det sängdags och morgonen därpå blev det kycklingburgare till lunch innan mamma kom för att hämta Emma, jag fick skjuts till NetonNet och sen till Ica på Mariehem där jag köpte hem ätbart inför tågresan. Resten av dagen bestod lite av pluggande men mestadels packande då tåget skulle avgå 06.50 morgonen därpå. Blev lite för sent i säng och sen hade jag någon puckad i trapphuset som stod och bankade i hissen och senare levde om i trapphuset överhuvudtaget. Tillslut fick jag sova i alla fall tre timmar och sen var det dags för mig att äntligen få åka upp till Johan och min andra hälft av familjen.
 

En gammal bild på mig och Emma då jag hade födelsedagsfest. Här ligger Agnes fortfarande i magen och gick under namnet Bönan då ingen visste att det var just Agnes som låg där och ruvade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0