Boom!

Under jul och nyårs ledigheten gick jag upp fyra kilo och när jag kom hem ville jag därför göra en nystart. Läste om många som började köra sockerfritt januari och så vidare men i och med att jag åkte hem först den 7 januari så kunde jag inte börja. Eller ja, kunde och kunde, jag valde att inte göra det. Däremot valde jag att den 8 januari köra lchf fullt ut, inga störningsmoment, kan tillåta mig själv att fuska ibland men nu satte jag totalstopp. Brukar vanligtvis äta mörk choklad varje vecka men även det har jag tagit bort då det är en liten mängd socker i bara för att minimera risken för att man blir tokig och börjar frossa. Har varit hemma i en månad, varit utan medvetet socker i tre veckor och kört periodisk fasta i två veckor. Periodisk fasta innebär att jag äter under vissa tider, vanligast brukar vara 12-20 men jag har valt 12-21 då jag är uppe ganska länge om kvällarna. Hört att det kan boosta viktnergången men jag vet inte, samtidigt lär jag mig att inte småäta massa på kvällarna vilket är bra.
 
Viktnergången har gått väldigt bra den här perioden, första två veckorna tappade jag 1 kg per vecka, tredje veckan 1,4 kg och den här veckan 1,8 kg. Har alltså sammanlagt tappat 5,2 kg vilket känns helt otroligt. Jag har inte bara kommit tillbaka till 89,4 som planerat utan jag har kommit under 89! Förutom att jag har skött kosten bra har jag även försökt att promenera nästan varje dag, har sett lite olika ut beroende på väder och ork men har motionerat minst tre gånger i veckan plus något gymbesök ibland. Ja, vad säger man? Nu är det bara att fortsätta! Har haft lite tankar om att jag kanske ska få tillåta mig något matfusk under februari men har inte bestämt något, det känns bättre, kommer jag till ett vägskäl och verkligen vill äta ett fuskmål så är det okej. Känns viktigast att inte falla tillbaka till att äta massa godis och chips. Ja, nu ska jag äta en semla men ska även testa baka lchf semlor och de kommer jag inte att överdriva, kanske halverar receptet och får mindre bullar. Kan ju även använda de till något annat än semlor också. Men ja, tar dag för dag och det känns bra. På lördag är det ett år sedan jag började med lchf för att verkligen köra hårt och det gör jag, har några avsteg hit och dit men jag hittar alltid tillbaka. Skulle jag förbjuda mig helt och hållet att äta onyttigheter ibland skulle det inte fungera i längden, tänk, nu har jag kört ett år snart och har hittills  tappat 32,1 kg. Ursäkta mitt ordval men jag är så jävla bra!
 

Juli 2013 vs Januari 2015 (började med lchf 7/2-14)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0