Nyårsafton

Våran nyårsafton började i ett ganska lugnt och skönt tempo innan vi åkte vidare hem till vita huset för att fira nyår. Hade samma klänning som på julafton men nu hade jag ett svart midjebälte med strass och örhängen som matchade.
 
Vi började dagen med att fika och spela Tjuv och Polis med Tobbi, Emma och Sebban. De två sista åkte vidare lite senare. Kvällen fortsatte i samma tempo som tidigare under dagen och till middag bjöds det på förrätt, macka med skinkröra och varmrött, renfile, tunt skivad potatis med olja och kryddor i ugn, svårt att förklara, påminner om potatisgratäng fast utan grädde eller dylikt, väldigt gott i alla fall, till det fick vi bearnaisesås och rödvinssås. Ett tag efter maten såg vi på Grevinnan och betjänten och efter det for jag och Johan hem till Anette och Jonas ett tag som blev typ två timmar, där försökte lillen hålla sig vaken till tolvslaget och vi fick se lite 3D film tillsammans. Sen satt vi oss vuxna i köket tillsammans och fikade, lite senare kom även Jocke förbi. När klockan började närma sig 23 tiden åkte vi tillbaka till vita huset där det blev full fart med att göra småplock och nyårstårta. Själv satt jag mest och åt chips, hade en craving efter salt efter all fika tror jag, haha. Strax därefter bar det av ut på gården för att "ringa in" det nya året. Hade en stor tomtebloss som brann ut just efter att klockan hade slagit tolv. Är så underbart med alla raketer, färgerna och ljudet, ja, jisses. Hundarna hade vi inne i huset, där hade vi dragit för fönstret och satt igång radion för att de skulle slippa det värsta. Ja, herren i huset vill helst jaga raketerna han så han får verkligen inte vara ute, haha. När vi kom in igen och öppnade för hundarna kom alla ut jätteglada så de har haft det jättebra.
 
Sen bar det av till bords igen för bubbel, småplock och tårta. Till småplock fanns det julskinka, köttbullar, korv, ölkorv, vindruvor och gurka, kanske något mer, minns inte. Tanken är att man sätter fast flera bitar på en tandpetare men jag åt en bit i taget. Efter det åt jag en bit tårta och drack alkoholfritt bubbel som smakade väldigt gott. Ja, viktigast av allt, jag hade en rosa partymössa! Lite senare bara det av hemåt till vårt hus där vi slog igång en film innan det var dags för att sova.
 
Allt som allt, jättemysig nyår!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0