Pirater, fnitter, sång, dans och glädje

Igår var den stora dagen, vi tog emot en föreskoleklass som delades upp i tre grupper. Vi i stor grupp hade bestämt en gemensam tråd. Eleverna hade kommit till Arlanda och de skulle med hjälp av en från varje grupp flyga mellan de olika platserna. Hos oss kom de till det karibiska havet, piratön. Vi inledde med dansstopp, vid varje stopp slog vi en tärning som bestämde hur många kroppsdelar som man skulle ha i backen. Därefter fick de springa våran redskapsbana nonstop innan vi avslutade med att sitta ner tillsammans och varva ner. Började klockan åtta igår, nio kom eleverna och elva plockade vi undan och sedan pratade vi med våra lärare om dagen. Är supernöjd över dagen och det kändes himla roligt att båda lärarna hade skrivit ordet engagemang stort som gemensamt för alla grupper. Av någon anledning blir man alltid orolig att man ska göra något sämre men ja, det är väl den gamla vanliga nervositeten som hälsar på.
 
Var kokhet och genomsvettig efter lektionen, pälsade på mig då det varit grått och kyligt på morgonen, givetvis är det solsken när jag ska gå till Ålidhem och sen hem, jisses vad varmt det blev! Orkade inte ta av något plagg då jag ville ha plats i ryggsäcken för det jag skulle handla, vilket i lands problem, eller hur? Efter något som kändes som 100 år kom jag hem, det första jag gjorde var att klä av mig till underkläder för att få lufta, höll på krevera av värmen. Fixade ihop en snabb lunch innan det var dags för duschen och sen fixningen. Efter veckans aktiviteter, beachvolley, gym och skolbesöket var min kropp helt slut, fick praktiskt taget kramp i min biceps bara av att stå och sminka mig. Allt tog längre tid men tillslut var jag färdig och tog bussen ner på stan för att smita in på bolaget innan det var dags att åka vidare hem till Bim. Hemma hos henne var även hennes mamma på besök, alltid lika roligt att få träffa sin extra mamma då det inte händer allt för ofta. Lite senare kom även Eve så hon hann bli bjuden på middag också. Vi blev bjuden på en jättegod currykycklinggryta, åt alldeles för mycket och alldeles för snabbt men det var det värt. Förfesten fortsatte med fnitterdrinkar och massa prat innan vi drog vidare in till stan där vi mötte upp Emil. Vi gick in på Olles direkt då Emma och Lars show drog ut på tiden. Var riktigt härligt på Olles, hade jätteroligt hela kvällen. Träffade på nya människor och gamla bekanta från högstadietiden. Mest glad blev jag dock över att träffa Lelle, en himla underbar kille som ja, vi ser varandra som kusiner. Vi träffas oftast när han jobbar på Ålidhem och då hinner man bara utbyta några fraser, nu stod vi och pratade en längre stund och jag blev bara så himla glad. Förutom att jag träffade människor vilket i sig inte är konstigt så dansade jag lite nu och då, är ju det bästa med krogen helt klart. Som vanligt springer klockan iväg och det var dags att åka hem, var fortfarande ganska onykter men väldigt trött så att som en hösäck på bussen, brukar jag aldrig göra men någon gång ska väl vara den första? Väl hemma blev det lite natta mat och sen sängen. Förutom en jättetrevlig kväll kände jag mig himla snygg igår, är så roligt när man har de stunderna. Hade en gammal favorittopp som varit för liten, nu börjar den vara lite stor men det märks inte som tur är.
 
Idag ska jag också åka hem till Bim, är bjuden på middag hos de ikväll igen, borde börja ta mig i väg snart men funderar på om jag ska ta en promenad först och sen åka ner på stan för att hämta min telefon. Lämnade in den förra veckan på grund av sprickan i skärmen så nu ska den vara hel och fin igen. Dags att röra på sig kanske så att det inte blir stressigt, nu stänger Telia först 16 men känns onödigt att komma dit i sista minuten. Verkar vara härligt ute, hoppas på det i alla fall. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0