Och där kom stenen i rullning

I torsdags drog näst sista kursen igång, nämligen examensarbetet. Vet inte riktigt vad jag ska känna om det ännu för jag har inte kommit igång ännu. Vill även träffa min handledare innan allt för många tankar börjar snurra runt i huvudet. Tyvärr har en förkylning slagit klorna i mig och det känns riktigt tungt, behöver min hjärna nu, är aldrig riktigt klar i huvudet så en förkylning gör det ju ännu värre. Känner en skräckblandad förtjusning inför denna kurs, blir intressant att se hur allting går när jag kommer igång. 
 
Har tittat lite mer på min forskningplan, skrivit en bakgrund till min grupp och lånat hem ett gäng böcker, ja, elva stycken till och med. Hade velat göra lite mer men gårdagen tog på krafterna än om det bara var besök till apoteket, biblioteket och affären. På måndag börjar vi först 13 så förhoppningsvis kan jag börja skriva på ett missivbrev, tror det heter så i alla fall, haha. Tänker intervjua både fritidspedagoger och rektorer och då krävs det att jag skickar ut detta brev med en förfrågan om intervju. Brevet täcker upp vad arbetet ska handla om och sådant som anonymitet och så vidare. Detta ska min handledare se innan det skickas ut så vore bra att få det gjort så fort om möjligt då det kan ta tid att ragga intervjuer. 
 
Igår blev det en väldigt lugn kväll som sagt, låg i soffan praktiskt taget hela kvällen. Såg lite film och åt onyttiga saker. Hade även lite ta hand om Erica tid, tog bort mitt nagellack från i julas på tånaglarna, klippte naglarna, och målade nytt nagellack. Var riktigt härligt att få fräscha naglar faktiskt. Just nu i skrivande stund väntar jag på mamma, hon ska hämta mig, vi ska göra några ärenden och sen åker vi hem till Sävar. Är bjuden hem till henne på tjejkväll ikväll så det ska bli mysigt. Tog en dusch nu på morgonen och rakade även benen så det blev lite mer ta hand om Erica tid. Tycker det är extra viktigt med de små sakerna när man inte är riktigt pigg, man känner sig piggare då. Det skriker nog bara placebo om det men vad gör det? Nej, nu ska jag kolla över det sista för snart är jag på väg. 
 
 
Skräckblandad förtjusning som sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0