Sträng kyla

Nu är det kallt! Idag fick jag ett sms om att morgondagens tåg är inställt på grund av sträng kyla så jag slipper vela om att fara hem eller inte. Fick även hela biljettbeloppet tillbaka och det redan idag, valde återbetalning istället för att boka om biljetten, kan ju köpa en då det närmar sig att fara hem, kan vara bra att ha koll på tågtrafiken också. Imorse var det runt -30 grader men det har sjunkit till nästan -37, burr! Kunde elda och fylla på i pannan en gång idag men sen var veden slut, som tur var skulle Johan ta med sig ved hem efter jobbet men jag höll mig under filten och täcket i soffan tills dess. Eller ja, förutom att göra eld så har det tvättats en maskin också men mestadels av min lediga tid har spenderats i soffan. När Johan kom hem klädde jag snabbt på mig för att kunna hjälpa till med att lasta in ved i pannrummet, slutade dock med att jag kapade all ved, är roligt att få känna att man gör något bra. När veden var färdig gjorde Johan eld i kaminen här uppe och sen värmde vi upp lite mat. Efter maten var det dags för karln att vila då det skulle bära av hemifrån vid 21 igen, själv passade jag på att köra igång ännu en maskin och sen har resten av kvällen varvats med att fylla på i pannan och kaminen. Morgondagen har lovats att bli den kallaste så vi får se om det stämmer. 
 
Kvällen fortsätter i lugnets tecken, sista maskinen är upphängd och pannan ska fyllas någon gång till så att vi får upp tankarna ordentligt. Hade tänkt duscha idag men blev feg då det blir så kallt i källaren, det blir morgondagens äventyr! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0