Big booty

Den här diskussionen kommer att finnas i all tid och evinnerlighet och nej, jag förespråkar inte övervikt men jag förespråkar att man oavsett kropp ska kunna ha vilka kläder man vill. 
 
Inför examensmiddagen och även examen köpte jag tre par strumpbyxor med formande effekt för att tighta till kroppen litegrann.Beroende på kläder tycker jag att det är finare om magkanten inte syns, ja, detta är något jag tittar på när det kommer till mig själv.Köpte storleken 48/50, kämpade i tjugo minuter för att få på mig dessa, i början fick jag upp dem men det blev en kant runt låren, kanten bildade en rumpa av låren och det gjorde väldigt ont.Tillslut fick jag till det genom att pressa ner handen och dra till låren. Ja, nu låter det ju som att jag köper kläder tre storlekar för små men detta är ju som sagt extra extra tighta strumpbyxor. Idag tänkte jag passa på att köpa en storlek större, det vill säga 52/54, ville testa hur de skulle sitta kring låren. Det jag uppmärksammar då är det som gör mig upprörd, strumpbyxorna går bara upp i storlek 48/50, en annan modell bara i 44/46. Jag blev ärligt talat nästan förbannad när jag stod där. Har man mycket av både mage, rumpa och lår, ska man inte få forma till detta? Strumpbyxor överhuvudtaget är svårt att få tag i större storlekar ibland, men strumpbyxor med shapingeffekt, hallå, jag vill väl också kunna forma min kropp? Förutom att storlekarna inte går upp över 50 så blev jag ju såklart även upprörd och besviken på mig själv, har gått upp en hel del i vikt och hade jag inte gjort det hade jag inte haft det här problemet. Nu ska man inte tänka så och även om jag inte hade haft det "problemet" nu så är det alltid någon annans problem. 
 
När det kommer till kläder diskuteras det ofta kring att man måste gå ner i vikt om man vill köpa diverse olika klädstilar och så vidare men då tänker jag så här; Ska man inte få kunna känna sig fin medan man kämpar med sin vikt? Är tanken att det smala utbudet ska motivera en till att gå ner i vikt? Lät lite ironiskt att skriva smala utbudet men ni förstår vad jag menar förhoppningsvis. Nej, jag är helt enkelt upprörd, jag kommer aldrig att bli smal, jag är inte byggd för det och även om jag blir smal så kommer jag att ha överflödig hud som jag måste betala själv för att operera bort. Smal, överflud av hud, ingen hud, tjock, kort, smal, ja ni förstår, man ska ändå få kunna ha kläder som man vill ha, punkt. Stannar här nu innan jag svävar vidare. 
 

Kommentarer
Postat av: Jennu

Det är ju förjäkligt rent ut sagt. Det är ingen motivation för folk att gå ner i vikt, utan istället en upplysning att folk inte duger som de är & de ska minsann inte få känna sig "fina" förrän de gått ner i vikt. Fruktansvärt! Du är i alla fall otroligt fin Erica, oavsett vilka kläder & oavsett vad klädeskaparna säger!

Svar: Det är det verkligen, förstår inte logiken i det hela. Har ju haft problem med träningskläder tidigare, självklart vill jag också kunna ha snygga träningskläder som motiverar mig ännu mer till exempel. Blir tokig på hur det ser ut i samhället. Tack så mycket fina du <3
Erica KP

2016-05-23 @ 10:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0