Grillad kycklingfilé m. squashsallad och bearnaise

Marinad

2 dl olivolja
1 dl balsamvinäger (Jag använder mörk)
1 dl soya
4 pressade vitlöksklyftor
2 msk grillkrydda

Squashsallad (Motsvarighet till potatissallad)

500 g creme fraiche
2 rågade msk majonnäs
2 msk stark eller dijonsenap
2 squash
1 rödlök
1 skvätt grädde (ca ½ dl)
salt
svartpeppar

Jag hittade receptet på nätet men då utan mängd beskrivning. Med dessa mått fyller man ungefär en glasslåda på 2 liter. Använde rå squash vilket blev hårdtuggat och mycket smak. Tänker pröva att steka den först nästa gång.

Bearnaisesås

Jag köper som sagt färdig kall sås, Lohmanders. Den innehåller kolhydrater men tror det är lite, har funkat bra för mig och vikten.




Kycklingen är mörk på grund av marinaden, den är inte bränd ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0