Dripp dripp dropp

Är det någon som har missat regnet? I och med mina ärenden nere på stan så kände jag inte för att ta stövlarna då dom är nya. Det resulterade i två blöta och trötta fötter. Själva bankärendet gick väldigt fort den här gången då det bara var ett nummer före mig, sist var det sisådär 20 stycken eller mer. Väl framme på ungdomstorget så mötte mamma upp mig men innan jag gick därifrån fick jag peppande ord både från min studievägledare och min handläggare från af. När det gäller studierna så fick jag höra hur duktig jag varit och så påpekade min studievägledare för min handledare att jag har slutbetyg nu. Efter det gick jag höra av min handläggare hur duktig han tycker jag är när det gäller att söka jobb. Jag är visst fenomenal och i särklass en av dom bästa, synd bara att man inte kan jobba med att söka jobb, haha. När jag hade pratat klart med mina stöttepelare så gick jag och mamma vidare till Nail Design School, mamma skulle lämna en nyckel och jag passade på att kolla på olika färger till naglarna, finns ju så mycket att välja på! När det var färdigtittat så gick vi vidare till Ica Gourmét där jag skulle möta upp Britt-Mari. Det märks ganska rejält på min korg att det är ny kost på schemat, i korgen hamnade det sallad, majs, gurka, tomat, blomkål och lever.
 
Har testat blomkålsris idag till lunch, tog fram korvstroganoff ur frysen och kände att jag ville ha något substitut till mitt älskade ris. Jag håller på att lära mig att tycka om blomkål, har aldrig varit ett superfan av det men i rivet format så gick det faktiskt bra. Däremot så har jag märkt att nutrilett är ingenting jag får köra längre än en vecka helst, speciellt inte om jag är ensam iallafall. Menar inte att jag har planer på att köra en kur igen men man vet ju aldrig i framtiden. Det jobbiga är att jag har tappat känslan för att äta, direkt jag började äta min lunch så mådde jag illa och jag började fundera över varför jag ens åt. Alla tankar på vikt och vad man ska äta sätter sig mer på mina axlar än vad jag har trott. Har ätit två mål mat idag så ingen behöver oroa sig för att jag ska sluta äta, jag lovar att inte göra det. Kände bara att jag behövde ventilera mitt dilemma, det är såna här stunder som jag hade velat ha skjuta på en måltavla där det står PCOS. Nej, min vikt beror inte bara på att jag har PCOS men helvete så den ställer till det för mig, ibland blir jag så förbannad! Så den som vill får gärna räcka långfingret mot denna hormonsjukdom som ställer till livet för så många kvinnor både i viktväg, utseendeväg och bilda familjväg.
 
 
Bjuder på en gammal goding, ungefär såhär ser jag ut när jag är irriterad på PCOS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0