Drunk'n bastard

I lördags började min dag med att jag gjorde allt jag inte hann kvällen innan eftersom planerna från en hemmakväll med Britt-Mari ändrades till prat och spelkväll som sagt längre ner på mitt område. Nej, jag klagar inte, jag hade jätteroligt! Småsaker som att packa väskan kan man göra sen vilket jag också gjorde. Lite senare kom mamma förbi och hämtade upp mig och vi åkte vidare mot ÖB där vi lyckades missa ett paket muffins som vi hade köpt till lillebrors födelsedagsfika, muffinsen gick helt enkelt upp i rök för vi såg dom inte på bandet. Påsen måste helt enkel ha hoppat över till grannens band. När vi kom hem till mamma tog vi det lugnt en stund innan det var dags för att börja sminka sig och göra sig i ordning. Jag sminkade mig färdigt och gick över till familjen KPP en stund för att gosa med ungarna min. Tillslut ringde mamma och efterfrågade mig då middagen var klar men det blev så att jag började mata Elmer då deras middag blev klar i samma stund som han skulle äta. Det var dock ingen fara på taket för när mamma ringde fick han sista skeden med päron. Väl hemma hos mamma bjöds det på kebabkött och pommes till middag och det satt fint då jag åt lunch ganska tidigt. När vi hade ätit tog vi tag i det sista med utseendet, vi svidade om till gå ut stassen och jag fixade håret. Efter det bar det av till min morbror där det var förfest.
 
Som ni redan vet så blev jag väldigt onykter och det väldigt fort. Vet inte riktigt vad som hände men så blev det iallafall. I slutet på förfesten kunde jag inte med att sjunka ner i en fotölj ens, allt kändes som gele och hela jorden snurrade. Drack ett glas vatten och slängde resten av groggen i vasken, det kändes inte som någon idé att dricka upp den. Utöver groggarna så blev jag bjuden på en rom och cola, däremot så råkade jag blanda den för stark så då var det en ny bekantskap som var snäll och drack upp en del av drinken så att jag kunde fylla på med cola. Senare när vi väl var framme på puben, ja, jag gick dit eftersom det var vingligt, min morbror ansåg att jag behövde luften då det ändå inte är så lång väg att gå. Så som sagt, väl framme höll jag på att bli bjuden på inträdet men det kändes för dumt, då skulle jag bli erbjuden en drink senare fick jag höra och visst tänkte jag, varför inte. När jag hade betalat inträdet och pratat klart med han i garderoben så blev jag uppmött av en svag rom och cola fick jag höra. Onykter eller inte, det var bara cola, haha! Det roliga var att den här killen hade sagt till mamma att han inte ville späda på då jag redan var så onykter så han drog en vit lögn om drinken och gav mig bara cola. Då berättade mamma att jag hade känt att det bara var cola, både han och hans kusin blev visst imponerade av det. Fick veta det först idag så hade och har ganska roligt åt det. Jag tog mig iallafall hem till mamma efter en stunds gråtande på skolbron men tillslut brast allting. Som sagt, rusande hormoner, minnen och alkohol är inte så bra. Jag visste inte igår hur känslig jag verkligen är nu då min kropp är i uppror men nu vet jag ju och värre än så är det ju inte. Tog mig iallafall hem till mamma utan att väcka henne vilket inte är så konstigt egentligen, hade ju börjat nyktra till då jag inte hade druckit på några timmar. När jag hade fått av mig sminket och kläderna så var det så underbart skönt att få lägga sig under täcket och sova.
 
Det var min lördag det, skratt, alkohol och gråt men ibland ska det väl vara okej att det blir så?
 
 
Lillebrors fina födelsedagspresent och födelsedagskort. Sött och rockigt är väl en bra kombination?
Om sisådär 46 minuter fyller min lillebror 18 år, jisses...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0