Färg

Idag har allt gått som planerat, perfekt! När jag efter många om och men hade sugit i mig min lunchshake så åkte jag ner mot stan. Det tog sisådär två timmar innan jag fick igång min shakerörelse, var så uttråkad att jag inte ens orkade dricka. Just därför åkte jag ner på stan för en snabb sväng, vid sjukhuset klev Britt-Mari på samma buss som jag redan satt i så då fick jag sällskap i mitt blomletande. Jag frågade han som jobbade där hur jag skulle ta hand om blommorna på bästa sätt och hans svar var vatten. Skojar han? Jag som trodde man skulle hälla öl i krukan, det var ju tur att jag frågade, haha. När det var klart gick vi vidare till Lagerhouse då Britt-Mari ville titta efter en liknande påse som jag har till mina pantflaskor, den är perfekt då den har dragkedja. När det var klart klev vi på varsin buss, Britt-Mari åkte till ett möte och jag åkte hemåt en sväng för att dricka ännu en shake och ta det lite lugnt innan jag skulle tillbaka till stan.
 
När ungefär en timme hade gått så tog jag bussen ner till stan igen då jag och Britt-Mari hade Erica skor på planeringen. Jag är i ett stort behov av bra skor så det var bara att ta tag i det även om det kan svida lite. Väl uppe på spegellådan fick jag veta att mina fötter såg väldigt bra ut i allmänhet förutom att mina hälar har svällt ut runt kanterna vilket beror på att jag har gått upp i vikt med åren som gått. Det var nog det första jag påpekade i butiken att jag går inåt med hälarna och det såg man ju som sagt i spegellådan. Fick låna ett par skor och ett par sockar för att sen ställa mig på löpbandet, i och med mina onda knän behövde jag bara promenera och man såg på en gång hur snett inåt jag går med hälarna, vänster häl var även värst. Planen var att hitta ett par skor med bra stöttning runt hälarna och bra dämpning för mina knän. Fick testa tre par skor och givetvis valde jag dom dyraste, det är ju min tur. Men som sagt, nu skulle jag gå efter kvaliteten och det bästa för min fysik. Däremot så kan man tro att jag valde skorna på grund av den skrikiga färgen men ärligt talat så var det som att gå på moln i dom.
 
När vi var klara på Löplabbet så for vi vidare hem till Britt-Mari då det vankades middag för henne och shake för mig. Jag fastnade däremot vid hennes dator och klickade runt lite där med virusprogrammet och kontrollpanelen litegrann. Fick tillslut i mig min shake och lite senare satt vi oss ner för att se på Biggest Loser Sverige. Under programet drack jag min fjärde shake och jag kände hur skönt det ska bli när jag har druckit upp alla imorgon. Nu har jag även köpt tågbiljetter så nu är det planerat och inbokat. Den 3 maj åker jag upp till Purnu och jag åker hem först den 12e. Givetvis kommer jag att söka jobb varje dag även där uppe, Johan jobbar ju också så måste ju roa mig med något medan han är på jobbet. Har sett till att pricka in en resa mellan alla datum jag har att passa. Dock påpekade Britt-Mari att jag faktiskt har ett möte den veckan så det får jag helt enkelt boka om. Hade fått tid hos hudläkaren på Ön den 8 maj men känns viktigare just nu att kunna ta mig norröver då det känns som om det var ett år sist.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Plocka bort döda blad så nya kan bildas, gödsla vattnet typ någon gång då och då så blir det nog nöjda. Sen om det blir runt 5-10 minus så täck dom med en handduk. Det är vad trädgårdsforumet sa :) och så klart rikligt med öl! Haha! :D

Svar: Ja, så mycket vet jag själv också ville bara försäkra mig men då skämtade han bort det :P Haha! Ja, tills vidare får dom vara inne på natten :) Mm, men vilken sorts öl? ;)
Erica KP

2013-04-17 @ 00:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0