Fridag

I torsdags kväll gjorde Johan varma mackor hemma hos mig och ni som vet hur mycket jag älskar varma mackor kan nog förstå hur mycket jag led. Nutrilett är ju dock mitt val och inte hans så varför ska han behöva tänka på mer än sig själv egentligen. Dom som känner Johan vet ju dock hur mycket han tänker på andra också så han hade inte tänkt äta varma mackor men jag propsade på att han skulle göra det. Så fortsatte även början på fredagen, han gjorde varma mackor till lunch och jag drack en shake. Jisses vad det såg gott ut! När vi hade gjort oss i ordning så åkte vi iväg till Jula där vi blev en ny duschskrapa och ett par nya stövlar rikare då Johan råkade bryta av den jag hade. Har kommit fram till att han ogillar mina plastredskap för tidigare så bröt han av mitt skohorn också, haha. Angående stövlarna så har jag tänkt köpa ett till par ifall dom finns i min storlek då det var ett bra pris, tänkte att det kan vara bra att ha ett par som alltid finns hemma i byn och ja med byn menar jag såklart Purnu. Efter Jula åkte vi vidare till Coop Forum för att handla hem lite i matväg till Johan men även till mig då jag bestämde mig för att äta en middag tillsammans med Johan på lördagen. Har inte haft problem med att vara hos andra som äter under tiden som jag drack shakes men tillsammans med Johan blir det ju såklart annorlunda. Matlagning har blivit vår grej som vi gör tillsammans, båda vi älskar god mat och att få laga tillsammans med någon gör ju allt så mycket bättre och godare. Efter några om och men så hade vi äntligen handlat klart, det tar alltid så mycket mer tid av ens dag än vad man tror varje gång. Någon annan som känner igen sig? När vi var klar åkte vi hem till mig för att lasta av varorna och den här gången så tog vi bilen upp till porten. Varför? Ja, den senaste tiden så har jag börjat prata om att köpa en bordsgrill då jag älskar att grilla så som ni förstår ville Johan snäll som vanligt och därför la han ner en grill i kundvagnen inne på Coop Forum. Är väldigt nöjd med grillen då dens yta ligger på 34 cm vilket nästan är som en normalstor grill, den här har bara kortare ben. Den fungerar även så att jag kan sätta fast locket vilket gör att jag kan bära upp grillen till min balkong direkt jag är klar.Förutom dom finesserna så följde det även med en liten grilltång som man kan lägga på grillens ben som har jättebra nypa, perfekt. Tack så mycket hjärtat för allting! Du är och förblir en toker!
 
När vi hade lastat ur och lastat in lite nytt i bilen i form av en kofta och sånt pjöller så åkte vi vidare hem till familjen KPP där det bjöds på lax, potatismos och grönsaker. Ja, jag drägglade! Agnes verkade lite fundersam över att jag inte åt någonting men det ordnade sig i och med att jag sa att jag redan hade ätit och skulle dricka istället. Hemma hos familjen KPP blev det fullt med bus, skratt och prat, som det ska vara helt enkelt. Agnes blev väldigt glad över att få träffa Johan igen som är hennes självklara lekkompis. Det är mer än en gång som hon har frågat efter Johan och Bullen. Som jag skrivit tidigare så älskar Agnes att nöta på mitt namn, nu har hon även kommit på att det är väldigt roligt att säga; Ooohaa vilket som ni nog förstår betyder Johan. Vi tänjde även väldigt mycket på könsrollerna, vi kvinnor var i köket och plockade medan karlarna var i toalettrummet och ordnade upp dom nya duschväggarna. Lite senare bar det av hemåt då alla i gänget var trötta och behövde komma i säng men det var vår fredag det och den var bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0