Friktion

Som jag skrev igår så fick jag början till skavsår på båda hälarna, däremot så blev det värre på höger häl då min högra fot är större. Idag garderade jag mig inför min och Britt-Maris promenad genom att använda Salvequicks skavsårsplåster, tidigare så har dom funkat lite bra som Compeeds så valde att köpa dom då det är en prisskillnad. Började få ont efter att ha gått kanske en kilometer och jag förstod aldrig varför förens jag kom hem. Plåsterna gled ner och nu är skavsåret på höger häl ännu värre, det varar! Förstår inte vad problemet är då dom brukar sitta som sten även efter en dusch, suck. Min dag började mycket lugnare än det iallafall, jag hade på mig nattlinne väldigt länge och kände tillslut att det kanske var dags att klä på sig, i samma veva kom Britt-Mari förbi och där stod jag med tandborsten i munnen. Idag gjorde jag även en ändring i mitt träningschema, jag körde mina små pass här hemma innan vi gick ut och det är jag väldigt glad över i och med skavsåren, dom gjorde så att jag tappade orken. Vad har kvällen mer bestått av? Ja, det har tvättats och det har duschat. Nej, Britt-Mari följde inte med i duschen, däremot fick hon fläta mitt hår efteråt. Jag passar alltid på att be någon annan göra det om det går och då hon tycker om det är det ju bara att be henne.
 
Imorgon hoppas jag på ett glatt besked gällande mitt konto, fick lov att låna pengar av Britt-Mari idag till en räkning då jag inte har fått några pengar än. Visst, det är ingen fara att bli en dag sen med en räkning men jag vägrar! Så förhoppningsvis kan jag ge tillbaka pengarna redan imorgon vilket jag är ganska säker på att jag ska kunna göra. Ska åka ner en sväng till stan på dagen för att ordna lillebrors present då han fyller 18 på måndag men firas på söndag och på lördag åker jag ju hem till Sävar och sover där. När jag har ordnat presenten åker jag hem igen och gör mig fin då jag ska ut och äta med Britt-Mari och hennes mamma. Ska bli riktigt roligt att träffa Birgit igen då det var ett tag sen. Efter det delar vi upp oss då hon ska iväg och dansa så då kommer Britt-Mari följa med hem till mig och umgås tills hon ska ta nattbussen hem och möta upp sin mamma. Det är alltid skönt att ha sällskap på nattbussen i och med folkmängden. Avskyr när man får en full människa bredvid sig som ska sitta och äta mat samtidigt som det ska vara okej att lägga all sin kroppsvikt på mig, eller inte. Ja, nu låter det kanske kul att jag lånade pengar till en räkning och så ska jag ut och äta imorgon men nu är det så att jag vet att jag får pengar imorgon men inte om det är alla pengar. Jag får pengar från tre olika håll även om två är samma myndighet. Så ingen behöver oroa sig för att Britt-Mari ska behöva vara utan sina pengar alldeles för länge, jag ville som sagt bara inte vänta en dag med räkningen. Egentligen ska jag inte behöva förklara mig men i och med att allt bara står i skrift är det lätt för missförstånd sen så har jag ju även fått klagomål på hur jag behandlar mina vänner. Ja, jag skriver det här med ett stort leende, min humor är det inget fel på.
 
 

Kommentarer
Postat av: EmmaKP

Hoppas du njöt av gomaten åt mig med ;)

Svar: Det gjorde jag, fuskade rejält idag, åt både pommes och vitlöksbröd :P
Erica KP

2013-04-26 @ 23:38:29
URL: http://emmakp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0