Korvstroganoff med blomkålsris

Idag drog jag igen min nya kost, ja, man kan nog kalla det diet också eftersom jag har tänkt äta efter LCHF igen även om det inte blir 100 % strikt alla gånger. Min korvstroganoff är till exempel inte strikt då det är mjöl i den som redning. Den lagades däremot för två veckor sen eller liknande, tog fram den ur frysen i helgen för att äta den för slänger mat gör jag då inte, speciellt inte god mat. Men hursomhelst, till min korvstroganoff testade jag blomkålsris för allra första gången. Testade aldrig något substitut till ris, pasta, potatis och så vidare då jag åt LCHF tidigare utan jag körde mest på sallad som tillbehör.
 
Blomkålsris (finns olika varianter med smör och olika kryddningar, jag körde på en enkel)
 
Riv blomkålen på den grövre sidan av rivjärnet
Häll ner i kokande i vatten i ungefär 10 sekunder (tiden kan variera beroende på mängd)
 
Förutom olika smakvarianter finns det även olika tillagningsvarianter, det går att koka blomkåls ris men även att steka. Det är som sagt en smaksak och jag kommer nog att prova på mer än en variant men denna är väldigt lätt som ni ser.
 
Jag ber om ursäkt då min korvstroganoff inte ser så charmig ut på bild men hey den är både upptinad och uppvärmd. Upplägg kommer nog aldrig att vara min starka sida men matbilder ska jag försöka dela med mig av iallafall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0