Skutt skutt

Idag bjöds det på korvstroganoff hemma hos mig, även om jag inte var helt nöjd så var ju Britt-Mari nöjd och det är väl det viktigaste när man bjuder på mat? Som planerat tog vi oss ut på ett pass med promenad varvat med jogging. Jag kände av knäna direkt och tog det därför lugnare ibland. Däremot så är jag envis som en åsna så blev kanske att jag gick ungefär en meter innan jag pressade på att jogga igen. När vi kom hem till mig såg jag till att tvätten hängdes upp och efter det gjorde jag morotsstavar som snacks till oss två. Knaper, knaper sa det och sen var dom slut. Delade upp fyra stora morötter och på lika många minuter gick dom åt, haha nej nu överdriver jag men snabbt gick det. Lite senare körde jag även två övningar med hantlarna, körde 10 X 3 som vanligt. Ja, tio gånger och tre omgångar. Jag har gått på gym och jag håller på här hemma ibland men ändå lär jag mig aldrig dessa gymtermer som man läser överallt. Får helt enkelt lära mig men det viktigaste är ju faktiskt att jag övningarna, inte vad dom heter.
 
Imorgon åker jag hem till familjen KPP då jag och Emma har planerat att göra hemmagjorda köttbullar. Samtidigt känner jag bara för att stanna hemma då jag har så lite pengar, men ingen skulle må bättre av att jag gjorde det heller. Jag får helt enkelt planera vad jag lägger mina pengar på och inte, svårare än så är det inte egentligen. Jag har inte gjort köttbullar hemma så ofta så det blir intressant att se vad vi kokar ihop imorgon då det är första gången vi gör tillsammans. När jag gör tillsammans med pappa så är det ju huvudsakligen rullningen som är mitt jobb och inte att göra, ja vad säger man, smeten? Hur det än blir så kommer det att bli riktigt gott iallafall. Ja, Johan jag vet att jag tjatar när jag säger det men kött och grillkrydda är en gåva från gudarna när det gäller smak. Jag har det i och på väldigt många maträtter.
 
 
Mm, köttbullar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0