Grillad

Igår kom jag hem till Sävar vid 14 tiden, gick raka vägen hem till familjen KPP där det vilades för fulla muggar. Eller ja, Agnes låg i sin säng och pratade för fullt, hon räknade och hon dunsade i väggen, den lilla damen sov inte många knop den förmiddagen. Efter vilan tog vi en repris på att gå till affären då vi behövde handla lite sen så var det också skönt med en promenad. På vägen tillbaka flåsade jag lite extra uppför gamla kiosk backen och vem om inte lilla Agnes började härma mitt flåsande. När vi kom hem till dom och frågade hur moster låter så flåsade hon direkt, jätteroligt, eller hur var det nu? Förutom flåsande kom Lars på idén att vi skulle grilla, vi tömde grillen och jag tog tag i att rengöra gallret medan Lars for iväg på Ica för att handla, vi hade lite missflyt med telefonerna och missade därför när Lars ringde tidigare. Efter middagen kom mamma ut och Lars for iväg till sin mamma en sväng så vi flickor passade på att umgås medan barnen sov. Lite senare när mamma hade gått hem så valde jag och Emma att se på netflix serie Orange is the new black, jag vill också ha netflix! Jisses vilken bra serie och ändå såg vi bara tre avsnitt, måste åka dit och låna deras tv helt enkelt haha. Lars kom tillslut hem och vi pratade litegrann innan det var dags för mig att gå hem till mamma och sova. Summan av kardemumman, min lördag bestod av underbart sällskap, gos, lek, bus, skratt, grillat, bra serie och mycket mer.
 
Sov väldigt dåligt natten som var, kollade på klockan praktiskt taget varje timme. Vet inte riktigt vad det var med mig men när jag hörde mamma i natt så satt jag mig spikrak upp och började klä på mig, jisses. Vet inte riktigt vad det var som hände men la mig tillslut ner igen och försökta sova. Tillslut hade morgonen försvunnit och än om jag knappt sovit så steg jag upp, i samma veva kom mamma hem från sin promenad så då började vi göra i ordning varma mackor till lunch. När vi hade ätit fick jag även en mockaruta som var väldigt god, det satt inte fel någonstand om vi inte ser till hälsan det vill säga. Blev ännu en promenad till Ica då mamma behövde köpa hem mjölk och jag ville passa på att få mig en liten promenad i det underbara vädret. Hemma hos mamma så frös jag men ute i solen så kokade jag. När vi kommit hem och packat in mjölken så gick vi hem till familjen KPP där vi var ett tag innan det var dags för middag som bestod av köttbullar och stuvade mackaroner. Jag vandrade sen vidare hem till familjen KPP igen då jag hade lovat Agnes att komma tillbaka. Blev en ganska lugn kväll och tillslut var klockan så mycket att det var dags att gå ut till bussen. Imorgon bär det av till Sävar igen då älskade lillprinsen fyller 1 år, jisses vad tiden går fort! Innan det bär av till Sävar så har jag tid för naglarna, kör nog på samma tema men andra färger, får se. Har blivit väldigt mycket Sävar nu i helgen och så men jag vill passa på att umgås så mycket som möjligt innan skolan drar igång. Redan nu till helgen så börjar ju nollningen, förhoppningsvis får jag inte magknip, den som lever får väl se. Blir jag grillad eller blir jag bara stekt?
 
Nej nu är det dags att försöka ta sig i säng, kan ju inte vara en trött gammal tant på Elmers kalas imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0