Ilsken rosacea

Idag var det tre månader sen jag var hos hudläkaren på Ön för första gången så nu var det ett återbesök som stod på schemat. Är jättenöjd med den hjälp jag har fått men kan ändå diskutera priset, idag gick det på 300 kronor för ett samtal som varade i knappt fem minuter. Där och då kände jag att man kunde ha använt sig av Skype istället. Men nu ska jag inte vara allt för bitter, kan berätta hur dagens samtal flöt på istället. Det första jag fick veta var att läkaren var glad att se mig idag och hon var även glad över hur min hud såg ut nu mot för hur den gjorde för tre månader sedan. I och med att medicinen fungerar så blir jag däremot fast med den för att slippa gå tillbaka till där jag var men nu ska jag halvera dosen till en kapsel per dag och så ska jag få testa en gel, vad den heter minns jag inte men så fort jag har köpt ut den så ska jag berätta. Nu hör det förflutna just till det förflutna men kan inte låta bli att ha lite roligt åt min läkare som för tre år sen var säker på att jag inte kunde ha rosacea, största orsaken till att han inte trodde det var min ålder. Min hudläkare däremot gav mig diagnosen ilsken rosacea första gången vi träffades, så hade jag blivit tagen på allvar redan då hade det kanske inte blivit såhär. Men som sagt, gjort är gjort, tiden som har flytt är ingenting att göra något åt. Nu har jag fått hjälp och än om jag inte kan bli av med rodnaden helt då min hud är alltför skadad så är jag ju så mycket bättre. Min hudläkare började prata om att laser vore något för mig men då en behandling skulle kosta 2300 och då den borde upprepas tre till fem gånger så kände jag, no way in hell. Vinner jag på lotto eller blir miljonär, först då kan jag tänka på saken.
 
Fick skjuts till hudläkaren av mamma och efter vårt besök där for vi vidare till en bilskrot då mamma skulle behöva en liten del till sin bil. Bilskroten kändes verkligen inte som min plats, riktigt varför vet jag inte men kände mig väldigt girly girly just idag av någon anledning, haha. Fick mig ett gott skratt där inne på butiken i alla fall, dom tog bara emot kontanter och kredit fick man först när man var 95 år och hade sällskap av sina föräldrar. Tänk vad snopet om det skulle komma in en 95 åring med sina föräldrar? Ja, nu finns inte den chansen men det hade varit roligt. Tyvärr blev det ett bottennapp så vi åkte vidare till Ålidhem där jag hämtade ut min kurslitteratur men även ett par jeansleggings. Är man kort och tjock så blir mina jeans alltid pösiga vid knäna än om jag har raka ben, vill jag ha slimmade måste jag gå över till just leggings, dock så nöts ju leggings tio gånger snabbare så det blir att bara ha dom ibland. När vi hade varit där gick vi in på Ica en sväng och strosade runt innan det bar av hem till mig igen där jag satte igång med den vita kycklinggrytan. Har hamnat i en period då jag varken orkar handla hem eller laga mat men ibland tvingar man sig själv för att man måste och nu hade jag ju även matsällskap. Mirabelle älskar när mamma är här, av någon anledning har hon en stark fetisch för mammas skor, har till och med fått en filmsnutt på Instagram när Mirabelle gosar med mammas ballerinaskor. Ja, nu gillar Mirabelle skor i överlag men just mammas är det något speciellt med, hon måste också smaka på mammas hår minst en gång av någon anledning. Hon älskar även väskor vilket många katter gör och så plastpåsar i överlag. Idag kröp hon ner i min ryggsäck och gosade runt där i, det slutade med att jag drog upp dragkedjan en bit och tog på mig ryggsäcken för en liten promenad i lägenheten. Det enda Mirabelle gjorde var att kika upp ibland för att se vars vi höll hus. Lite senare under kvällen for mamma hem och jag fortsatte med mitt äventyr i tvättstugan som inte var så stort. Det enda jag blir irriterad på är två fläckar på mitt nattlinne som aldrig går bort, kan inte förstå vad det är för något. Är säkert min tandkräm då det ser blått ut, med så mycket fluor så fastnar det väl överallt. Jisses, eller hur?
 
Tack så mycket för idag mamma!
 
 
Älskade knaskatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0