Dagen innan och dagen efter

I år så valde jag och mamma att göra likadant som i fjol då båda skulle sitta ensamma hemma annars. Runt 14 tiden i måndags kom mamma hem till mig, själv så stod jag i duschen men vad gör det då hon har nyckel. När jag hade gjort mig i ordning valde vi sen att åka vidare till Strömpilen då hon ville kolla efter ett halsband på Lindex innan vi skulle handla till kvällen. Själv så kollades det efter strumpbyxor, hör och häpna, det fanns tre par ribbade strumpbyxor i min storlek, alla tre åkte med då det var köp tre betala för två. Det är ingen summa som man brukar lägga ut vanligtvis men när det väl finns är det ett måste. När vi var klara gick vi vidare in mot Maxi och handlade lite inför kvällen och morgondagen, därefter valde vi att äta middag på BigBoy då vi båda var lite sega. När vi kom hem var det fudge dags, mammas tanke var att vi skulle göra det tillsammans men jag hjälpte bara till litegrann ibland, istället flaxade jag runt och packade väskan. Kvällen fortsatte senare med bingolotto och som vanligt är man sjukt nära att vinna, men får man det?
 
Natten gick och julafton kom. Än så låg det lite snö kvar än fast den började regna bort fram mot eftermiddagen. Vår dag började med att vi hämtade upp Eve och Tony för att åka vidare mot Sävar och därefter vänta på Emil innan det var dags för den årliga grötlunchen. Lite senare när klockan började närma sig 14 så gick vi vidare hem till Emma och Lars där vi skulle vara för kvällen, när vi kom dit var pappa redan där så nu var alla samlade. Kan inte säga mer än annat att vi fick en trevlig julafton och barnen var så glada och förväntansfulla hela kvällen. Det är något med barns glädje när det är julklappsdags som är svårt att slå, men överhuvudetaget, finns det något bättre än barns glädje? Kalle Anka, god mat, gott sällskap, klappar, julmust och gotta, så kan vår julafton beskrivas i korthet.
 
Årets julklappar:
 
Pengar
Två grytor
Stekpanna
Tavla på Agnes och Elmer (fotografi)
Liten hjärtformad stekpanna
After Eight
Solglasögon (cateyes modell)
Sameflicka
Tomte
Tjocksockar
Diadem
Glasängel med värmeljus
Foton på Ida-Maria, Pelle och Stina
Tre små recepthäften med många olika recept
 
Tack så mycket för jättefina julklappar! Tror och hoppas att jag har fått med allting.
 
 
Älskade  barn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0