MTO

Idag är det måndag, vilket betyder att det måste vara tisdag imorgon och onsdag i övermorgon. Smartass, eller hur? Tänker givetvis på att praktiken börjar ta slut, en vecka är alldeles för kort tid samtidigt som det ska bli skönt att komma in i ruljangsen igen, vill inget mer än att bli klar med utbildningen, sen att det är lite mer än två och ett halvt år kvar kan vi ju prata tyst om. På praktiken rullar allt på bra, jag trivs ihop med personalen, barnen och min medstuderande. Ja, egentligen vill man ju säga klasskompis men det känns inte rätt på universitetsspråket. Är kul att vi funkar så bra ihop fastän vi aldrig pratat med varandra tidigare. Ja, nu är ju det vad jag tycker, har inte frågat han men det verkar ju funka. Idag efter praktiken gjorde jag inte som vanligt och åkte direkt hem, idag gick jag en snabb sväng på stan där jag blev tre artiklar rikare. Köpte en tröja till mig själv som jag fick betala väldigt lite för tack vare ett presentkort jag fick tidigare i år när jag fyllde år. Gick upp en storlek då den mindre kändes lite kort i rocken, förhoppningsvis går inte den här ut sig som min ving tröja från Kappahl gjort. Förutom det har jag även ordnat Agnes födelsedagspresent och födelsedagskort, lillan fyller tre år nästa tisdag, tre år! Hur gammal börjar jag bli egentligen?
 
Nu ikväll har jag roat mig med att skriva VFU loggen som vanligt efter varje praktikdag men jag har även ordnat ett studieverktyg som heter portfolio. Tror att jag har gjort tillräckligt i alla fall, känns som att resterande punkter är något att lägga mer tid på när man vet mer. Vore även intressant att få lite mer information om vad som är viktigt att lägga in i portfolion. Har även hunnit äta middag, diska, göra frukost och lunch låda tills imorgon och ja, nu bloggar jag. Gör alltid min frukost kvällen innan då jag ändå äter den på bussen, på så sätt får jag lite extra tid i sängen än om det kanske är tio minuter eller lite till. Givetvis har jag en svacka med sömnen igen, eller ja, det har jag väl alltid men ibland känns det som att jag vaknar oftare än jag sover och det känns inte så jäkla bra nu då det är full rulle före kropp och själv när man är på skolan och fritids.
 
Vad händer annars i veckan? På torsdag drar den nya kursen igång och på fredag ska jag operera ut en visdomstand. Jag kommer med andra ord ta det väldigt lugnt i helgen. Har valt att tandläkarstuderande ska få sköta picklet just för att komma undan billigare nu då man är student, får bara hoppas att dem inte råkar göra illa mig allt för mycket. Jag får halva priset och dem får lära sig att operera ut snea tänder, det är väl en bra deal? Ska även försöka färska upp minnet vad gäller sånt som har hänt tidigare, om det inte går så kör jag på bilder i alla fall vilket kanske är bättre än ingenting?
 
 
 
Lite sköna vyer från min praktikplats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0