MonTue

I måndags spelade vädret spratt med mig mer än en gång. På förmiddagen hade jag planerat att ta en promenad ner på stan då jag hade glömt att lämna in ett papper men nej det spöregnade. När jag klev på bussen sken solen, se där ja! Nere på stan ordnade jag mina ärenden och tog bussen hem igen. Vädret gjorde mig även väldigt trött, innan jag åkte till stan så blev det en vila på ungefär en timme och sen när jag kom hem igen fick det lov att bli en sån vila igen. Senare under kvällen hade jag planerat ännu promenad ner på stan men även den sköts upp på grund av spöregn. Däremot så lät jag inte spöregnet stoppa mig från att se lillebrors band Extrakt spela och dom var lika bra som alltid fastän dom såg ut som små blöta hundvalpar. Tänk på cocker spaniels som spelar thrash metal, ungefär så såg dom ut. När spelningen var slut vad kom fram då om inte solen? Sagt och gjort, jag promenerade hem och äntligen fick jag min promenad. Det kändes riktigt härligt att knäppa upp regnjackan och gå hem i ett nytvättat Umeå som luktade regn och sommar.
 
I tisdags åkte jag ner till stan ännu en gång och mötte upp mamma. Vi tog oss en stadsdag tillsammans då det inte händer så ofta. Vi började med att äta lunch tillsammans och sen skulle jag gå och kolla på ett par skor. Har inga sommarskor som sitter fast på foten så ville hitta något enkelt och inte för dyrt. Veckan innan såg jag ett par svarta tygskor med nitar på som passar perfekt både till vardags och fest så dom ville jag prova. Som tur var satt dom som ett smäck på foten, kommer säkerligen på skavsår men då är det ju bra att det finns skavsårsplåster. Förutom tygskorna hittade jag även ett par svarta boots med lite högre klack, även dom satt som ett smäck så nu får även jag komma upp från jordytan litegrann ibland. Nu kan mina inköp räknas som onödiga och så vidare av vissa men det är upp till dom. Det är sällan jag tar mig råd till skor som passar både till vardags och fest. Som med byxor nöter jag tyvärr skor väldigt snabbt också i och med att jag går inåt med hälarna. Sen så blev slutsumman inte farlig alls, Skopunkten är ju så bra att dom har kampanjen; Köp tre, få billigaste gratis och så köp två få billigaste paret till halva priset. Blev att mamma köpte ett par också så då delade vi på gratis paret prismässigt sen så hade jag även lite bonus. Har fått två par skor för priset av ett ungefär kan man säga och det är alltid lika kul att lyckas få till ett bra klipp när man väl köper sånt som skor eller kläder till exempel. Förutom att jag kom undan billigt med skorna så hade jag det också så lyxigt att jag hade fått med mig matlåda hem från Britt-Mari då hon åkte till Åsele redan i måndags. Har haft mer problem med ledvärken sen i lördags ungefär och i tisdags gjorde det ont bara att hålla i en gaffel så det var guld värt att kunna slänga in mat i mikron. Hade planerat en tidig kväll i och med att jag skulle åka till Sävar redan med 07.05 bussen men mina grannar fick för sig att det var lill lördag och det var ett himla liv halva natten och på grund av det blev Mirabelle orolig så hon lät inte mig sova heller. Fick då sova minst två timmar i sträck i alla fall och det är ju bättre än ingen sömn alls.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0