Pickalurven

I torsdags blev det precis som planerat och oj så kul vi hade. Jag klev upp i god tid för att kunna göra mig klar inför dagens och kvällens äventyr, ja, nu tar jag inte så lång tid på mig men jag har aldrig varit ett fan av att stressa. Nere på stan var min buss för en gångs skull före Britt-Maris, ja, nu är den före hennes lite då och då men det är väldigt sällan. Vi passade på att gå in på Systembolaget innan Emmas buss från Sävar rullade in då Britt-Mari skulle bjuda på fördrinkar hemma hos henne. Sen mötte vi upp Emma och vi gick vidare mot H&M då dom ligger vid Vasaplan nu istället för mitt inne i smeten på MVG. Vi hamnade lite överallt och ingenstans och gjorde klart våra ärenden innan vi åkte vidare hem till Britt-Mari för lite bubbel. Vårt bubbel bestod av Asti Cinzano, vi brukar även dricka Martini Asti men vi brukar variera ibland för rolighetens skull även fast smakskillnaden inte är så stor. När vi hade bubblat klart så åkte vi vidare in mot stan igen för att äta middag och dricka drinkar på Allstar.
 
Tråkigt nog var inte vitlöksbröden i sitt bästa skick den här gången, ibland skickas dom in lite för brända och med alldeles för lite ost. Däremot så orkar man aldrig klaga i och med att man redan har hunnit bli hungrig. Till varmrätt brukar jag äta entrecote men ibland testar jag något annat. Den här gången åt jag Alley-Oop green curry chicken som är en thairätt. Den var faktiskt god och jag kan tänka mig att äta den fler gången även om det saknades något för att göra mig riktigt frälst. När vi hade ätit upp tog vi in en Allstarkanna, det planerade vi redan i fjol att vi måste testa. Kannan består av sprite, vin och päron eller hallon likör, vi valde päron. Jisses så god! Den smakade som smält piggelin ungefär, det är helt klart något vi måste experimentera fram att göra hemma också. En kanna kostar 225 kronor och då vi var tre stycken blev det 75 kronor per skalle och vi fick lite mer än två glas var vilket är jättebra prismässigt. Efter kannan testade jag även på drinken Fluff just på grund av namnet men även för innehållet som bestod av smält glass, jordgubbspuré och smultronvodka. Den smakade ungefär som en blaskig milkshake med alkohol i. Den hade gärna fått ha en milkshakes konsistens, då hade jag nog beställt den fler gånger. Blev en väldigt snäll utekväll i och med alkoholhalten sammanlagt och det är precis så det ska vara när det är middag och drinkar inblandade. Tycker nästan det är lite dumt när stupfulla människor sitter och beställer mat som man köper för att njuta av. Ja, fyllemat är ju en sak men till exempel på Allstar är det ju lite mer klass på maten. Nu låter jag nästan som en högfärdsblåsa, förhoppningsvis missförstår man inte min tanke.
 
Man kan nog säga att vi blev salongsberusade än om man kunde tro att vi var fulla. Tre övertrötta tjejer som är smått alkoholiserade, ja, det kan inte bli annat än livat. På bussen på väg hem till mig så skrattade vi så att vi fick ont i magen. Vi såg även hur folk tittade på oss och hade roligt åt oss. Det bjuder vi på, eller hur tjejer? Kvällen och natten fortsatte i ett väldigt lugnt tempo och det är ju precis så det ska vara. Tack för en jättetrevlig dag och kväll, det gör vi om!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0