Rensa

Imorse när jag vaknade klädde jag på mig och pratade lite med mamma innan jag gick vidare hem till familjen KPP. Där var alla uppe förutom herren i huset som kom hem sent efter en blöt kväll ute, däremot fick han kliva upp en stund efter att jag kom dit eftersom jag och Emma skulle vidare hem till pappa och Kajsa. Hann gosa lite med mina små hjärtan och oj vad det stärker själen att få se dom le mot mig. Jag och Elmer hann till och med ett lite dansnummer som vi nog kan döpa till skaka rumpa. Han älskar att man håller han i händerna och går med han än om hans ben spretar åt alla håll och balans inte är något han riktigt behärskar än. Det var även så vi dansade, höll han i händerna och buggade loss litegrann medan vi väntade på att pappan skulle komma ner. Framme hos pappa och Kajsa blev jag och Emma bjudna på frukost, vilket lyx. Goda frallor och kokt ägg sitter som ett smäck i magen innan man ska ta tag i att rensa förråd. Vi hann med väldigt mycket fastän vi tyvärr inte hann slänga allt skräp i och med att återvinningen stängde redan tolv vilket jag tycker är snäppet för tidigt, men men. Jag hade inte så mycket i förrådet och tyvärr hittade jag inte min docka som jag verkligen vill hitta. Förhoppningsvis finns den inne i lägenheten hos dom, jag hoppas hoppas hoppas. Det är bara en dock men den betyder jättemycket för mig, fick den av farmor och farfar. Med dockan hörde ett födelsebevis vilket jag hittade idag, där hade jag till och med skrivit ner min dockas namn. Jag fick en liten pojke och han döptes till Johan, lite roligt nu då jag är ihop med en Johan. Farmor hade också stickat kläder till min docka och för några år sen hittade jag alla plagg. Emma hittade sin flick docka så jag blev glad för hennes skull. Minns hur gott farmor och farfar skrattade åt hur mycket jag tog hand om min docka, till och med när vi åkte bil satt jag fast han med bälte. Vad jag saknar min farfars skratt, snart har det gått fem år. Nå, även om jag inte hittade dockan så hittade jag lite smått och gott som egna små sagor, någon gammal speldosa och så, det är ju också roligt att få ha kvar en stund.

 

Efter många om och men var vi iallafall så klar vi kunde bli i förrådet, då bar det vidare in för att bli bjudna på en sen lunch i form av varmkorv med bröd. Många kan tycka att det känns snålt när dom bjuder på varmkorv men jag älskar det! Enkelt och himmelskt gott, kan det bli bättre? När vi hade ätit klart och plockat undan fick jag skjuts hem till stan i och med att jag och Britt-Mari skulle ha en grillmiddag tillsammans. Först trodde jag inte att det skulle gå att grilla för elden slocknade efter någon minut då det blåste så mycket men efter sisådär tio minuter, en kvart så såg vi att det fanns en tapper glöd. Slängde på kotletterna och längtade tills middagen även om jag hade ätit en sen lunch och oj så gott det blev. Efter maten tog vi oss en promenad till Ica Berghem och handlade lite, mest av allt var vi ute efter en liten promenad. När vi kom igen bjöd Britt-Mari på en ny sorts glass, ska vara att man kan göra mjukglass hemma. Den påminde mer om vanlig glass och smälte fortare än mjukglass men god var den i alla fall, det kanske är det viktigaste? Sen blev det inte många knop gjorda vill jag lova. Mycket skratt och prat har vi då hunnit med i alla fall och imorgon blir det mer eftersom jag ska hem till Britt-Mari och äta middag. Hos henne står det köttkorv och hemmagjort potatismos på menyn, mums! Nu kan man ju tro att jag inte gör så mycket mer än att äta hela tiden men det gör jag faktiskt. Apropå annat än att äta. Jag tappade ju allt som hade med squats och hantlar att göra för ett tag sedan. Missade någon dag och sen var det kört. Nu i veckan har jag dock kört 30 squats en dag och jisses vilken träningsvärk jag fick i benen. Det är ju nästan pinsamt då jag kom upp i att köra mer än 40 per dag i veckan. Det positiva med att man tycker att det känns pinsamt är ju dock att man kanske lyckas ta sig i kragen igen och köra på.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0