Tankspridd

Gårdagen började väldigt dåligt, sov knappt något under natten och på morgonkvisten så brast det inombords. Det första jag gjorde var att skicka sms till mamma för att be om hämtning. Hade tagit Furix någon timme tidigare så tanken på att åka buss var helt utesluten ifall tabletterna skulle börja verka vilket dom gjorde ganska snabbt. Redan på väg till Sävar blev jag akut toanödig, sprang in på toaletten på Ica innan jag gick vidare och handlade lite lunch att ta med hem till Emma. Packade mina varor och kände hur det var dags igen att gå på toaletten ännu en gång innan det bar av hem till Emma. Direkt jag öppnade dörren så fick jag se en glad Agnes, det känns alltid lika bra att få se hur glad barnen blir när dom ser en komma och hälsa på. Då jag kom vid lunch tid så satt vi oss ner och åt innan det var dags för att vila. Vi vaknade först efter 15 tiden någon gång och efter det gjorde vi oss redo för att gå hem till mamma där vi skulle bli bjudna på middag. På menyn stod det korvstroganoff och oj så gott det var! Innan vi gick tillbaka hem blev vi också bjudna på chokladbollar innan det var dags för välling. På väg hem gick vi förbi pappa och Kajsa en sväng då dom hade köpt presenter till barnen på marknaden. Jag passade på att leka med grannarnas hundar då dom älskar att jaga bollar. Ja, ena hunden springer runt med sin egen i munnen samtidigt som hon följer efter sin kompis som jagar sin. Väl hemma så visade Agnes stolt upp presenterna för pappa Lars och sen var det läggdags för dom små. Lite senare dök Emil upp och vi hade filmkväll med skräckisen Whisper. Jag är inte jätteförjust i skräckfilmer men kan se dom i sällskap med andra. När vi hade sett klart filmen var det dags att tänka på refrängen och åka hem. Lars var jättesnäll och skjutsade hem mig och med oss fick vi även Emil. Att få skjuts passade perfekt för mig då mitt gosedjur var ute i bilen. Sist när jag och Johan var på Ikea hade jag tänkt köpa ett gosedjur i form av en engelsk bulldog då det är min drömhund. Alltid billigare med ett gosedjur än en riktigt hund eller hur? Blev i alla fall så att jag inte köpte den och jag har ångrat mig sen dess, bad därför Emma och Lars köpa en ifall den fanns kvar och det gjorde den! Kände mig som ett litet barn på julafton igår då jag satt och kramade den i bilen på vägen hem, haha.
 
Idag började dagen lite bättre än om sömnen inte varit så som jag velat, men men, det är bara att bita ihop. Tyvärr så blir resultatet av mitt mående en förvirrad Erica. Skulle säga mitt personnummer inne på Åhléns och jag fick ett nytt födelsedatum, efter det ville inte mitt betalkort fungera och kön bakom mig växte, jisses vad jag ville säga fula ord högt. Till slut ordnade det sig med betalningen och jag gick vidare mot Ica för att handla hem lite middag. Än om jag inte vill eller har lust att äta så måste jag, ibland tycker jag att det är en dum uppfinning det där med mat. Än om jag inte har viljan eller lusten så blev min middag väldigt god så det är ju positivt. Kvällen har fortsatt med dammsugning och diskning, allt för att försöka koppla bort hjärnan. Elektroniska apprater är så enkla att stänga av, allt som krävs är att man trycker på en knapp eller drar ut en sladd till exempel, men hjärnan då? Ibland skulle hjärnan behöva en avstängningsknapp för stunden. Jag hatar att jag är en tänkare och när jag knappt sover så kan tankar jag inte ens borde komma på komma i dager. Nu blir det ett himla svammel känner jag men det är precis så jag känner mig just nu. Jag vet knappt vart jag står, står jag ens rakt och upprätt?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0