Slut som artist

Den här veckan har verkligen tagit på mina krafter fysiskt, sa för någon dag sen att nu är jag slut som artist. Dock så är jag piggare idag så artisten i mig har vaknat till liv igen. För ovanlighetens skull har det hänt något varje dag, eller ja, det har varit mer intensivt än annars.
 
I måndags åkte jag och Britt-Mari till Biltema, där tittade vi på en cykel och efter det gick vi vidare till Teamsportia för att hämta ut våra och Saras nummerlappar till Blodomloppet som var dagen därpå. Efter det gick vi vidare mot Jysk och Rusta. På Jysk köpte jag ut två underlakan, sängklämmor och en madrasskil. Egentligen så skulle jag köpa ett madrasskydd också men givetvis var det slut i den storleken som jag behövde. Först trodde jag att jag hade fått rätt men i och med att Jysk har sina madrasskydd lösa i butiken så rivs det runt av folk som skiter i andra helt enkelt. Det slutade med att jag rensade upp i hyllan så att allt låg på rätt plats. När jag skulle betala för allting blev det bara 198 kronor, hur kunde jag få det så bra? Någon vecka innan hade Sara varit in och köpt en utemöbel, i och med det fick hon en värdecheck på 500 kronor som hon då gav till mig eftersom hon visste att jag skulle köpa lakan och så vidare. Hon kände att hon inte hade någon användning för checken så varför inte ge den till mig. Tusen tack för det Sara säger både jag och Johan. Efter det gick vi vidare mot Coop då jag och Johan hade pratat om att jag borde skaffa en egen resväska istället för att låna storasysters nu när jag åker iväg igen. Ja, nu gör det ju inget att jag lånar den men är ju skönt att ha en hemma som jag inte behöver vara lika orolig över. Efter många om och men åkte vi hem till mig igen och sen vidare till Ålidhem. När vi äntligen kom hem till mig igen så var vi slut. Varför vi fick för oss att promenera så mycket i värmen som var en dag innan loppet vet jag inte men vi gjorde det.
 
I tisdags var det som sagt Blodomloppet och det går att läsa om lite längre ner i bloggen, kul men jobbigt som attan!
 
I onsdags klev jag upp tidigt och började småstäda lite här hemma i och med leveransen som skulle komma senare. När leveransen tillslut kom var jag så förbannad att jag ordnade skruvandet och så vidare själv. Ja, nu var det ju bara att skruva fast sängbenen, vända på sängarna och sen sätta ihop dom med klämmorna. Men även nu var det ju kokhett ute och så även inne. Har varit strul fram och tillbaka med Jysk så känner mig osäker på om jag vill vända mig till dom igen när det gäller något större inköp. Först så blev det ingen bärhjälp, vi åkte och ordnade det men då låg systemet nere men dom skrev en lapp och vi fick ett kvitto. I måndags ringde Jysk och bestämde dag för leverans och då påpekade jag bärhjälpen ännu en gång och drog hela historien, det skulle givetvis ordnas och jadajada. När Jetpak ringde senare under onsdagen så fanns det fortfarande inget registrerat om bärhjälp. Jag höll nätt och jämt på att kunna behålla humöret. Tillslut ordnade det sig i alla fall och jag är jättenöjd med leveransen och hjälpen av Jetpak. Det blev ganska trångt i sovrummet men nu slipper Johan i alla fall ligga på soffan, ja om vi inte blir ovänner förstås men vem vet, då kanske det är jag som sparkas ut ur sovrummet, haha. När jag började vara klar så kom jag på att jag hade tagit fram kinagryta ur frysen kvällen före, underbart! Ibland känner man hur man förtjänar en maträtt man verkligen tycker om. Senare på kvällen så stod tvätt på schemat men fick även besök av pappa, Emil och Eve som skulle hämta upp min gamla säng. När Emil hade 18 års fest var det någon omogen amöba som hoppade sönder hans säng så tänkte nu att han kunde få ta min även om den har några extra år på nacken. Eve träffade jag däremot bara på utomhus då hon fått i uppgift att sopa släpet. Vem forslar jord och sånt naturtjafs i ett släp med kåpa? Idioti men vi slapp i alla fall betala för släpet i och med allt jobb pappa och Eve fick med att städa.
 
I torsdags mötte Britt-Mari och Sara upp mig här hemma, vi hade planerat att gå till Biltema. Jag och Sara skulle styra våra cyklar dit då tanken var att Britt-Mari skulle köpa en cykel där. Dock tänkte vi inte så långt och väl framme på Biltema fick vi veta att det är säsongsvara. Det hade vi ju kunnat tänka ut själva men icket. I alla fall, innan vi for så märkte jag att mitt styra var sneare än sneast. Jag misstänker att den som har motorcykeln i samma cykelrum har smällt min cykel in i väggen för en rejält smäll har det varit då min cykel redan stod nära väggen och nu lutade mot väggen. Blir så förbannad på folk som inte kan vara försiktig med andras saker. Räcker att min lack repades ifjol utanför skolan. Ja, nu kan jag verka känslig men jag blir lite långsint då andra förstör mina saker som jag själv är så försiktig med. Åter till Biltema, Britt-Mari beställde en cykel och vi knatade vidare mot Coop där vi köpte lite dryck och fika. Sen började vi gå mot stan igen och nu via Östra kyrkogatan även kallat för ÖK. Där hamnade vi i en park på Haga ett bra tag innan Sara for ner mot stan och jag och Britt-Mari gick hem till mig för att lämna cykeln och lite grejer. Efter det bar det av ner till stan för att äta middag och bara vara. Vi gick sammanlagt en mil ungefär i 30 graders sol eller mer, om vi var less? Ja! Less men glada och stolta. Både jag och Britt-Mari fick varsin härlig blåsa. Min har inte spruckit helt ännu utan bara fått pyspunka men snart är väl den också borta.
 
I fredags mötte jag upp Britt-Mari och hennes mamma på stan där dom fixade sina ärenden. Efter det bar det av hem till Britt-Mari och lite senare dök även mamma, Emma, Agnes och Elmer upp då vi skulle grilla. Lite efter att dom anlände så startade jag upp grillen och tog på mig jobbet som kvällens grillmästare. Agnes fick se tre stora flygplan sammanlagt och var helt lyrisk. Hon såg även ett fjärde plan men det var så högt upp att man först bara såg spåret efter planet. Blev imponerad då hon kunde urskilja att det var ett plan, dock är jag inte förvånad att jäntan är så klok redan. Barn är väldigt smarta, tyvärr tappar vissa bara sin klokhet med åldern. Agnes och Elmer kommer däremot nog få växa upp med vetskapen om hur långt man kan komma med kunskap, det är jag säker på. Efter många om och men satt vi oss ner för att äta, Agnes fick tjuvstarta med grillkorv och bröd då vår kyckling ville ta lite längre tid på sig men gott var det när vi tillslut fick äta. Till efterrätt blev vi bjudna både på godis och gräddtårta då Britt-Mari och Birgit ville fira morsdag i efterskott och ja, det fanns ju även två mammor till så varför inte. Efter många om och men kom jag även hem tillslut också. Tror ingen i Umeå har missat att Brännbolls yran har varit och tyvärr har inte alla småpjuk gjort det heller. Ja, nu var dom här killarna 19 år men tyvärr väldigt omogna ändå. Först försökte ena kille få mig att betala för han och senare i bussen så skulle han skicka fram sina kompisar. Summan av kardemumman, ingen av dom här tre betalade och bussen stod därför stilla i över tio minuter, suck. Det slutade med att en i bussen betalade för dom får att få komma ner på stan. Så, tillslut var jag hemma, bara cirka 20 minuter senare än vanligt.
 
Igår lördag åkte jag hem till Britt-Mari igen då hon och Birgit bjöd hem mig på middag igen. Men innan middagen åt vi upp det sista av tårtan. Ja, jag måste ta tag i det här! Till middag blev jag i alla fall bjuden på tacos och det satt så fint både i munnen och i magen. Kvällen fortsatte med att vi såg på Robert Gustafsson 25 år på tv4 och sen lyssnade vi på lite dansband och hade det allmänt gott. På väg till bussen möttes jag och Britt-Mari av ett högt muller och sen började det spöregna. Vi hörde alltså ljudet av regnet innan det kom, det är alltid lika sjukt. På grund av dagens och kvällens väder var det nästan tomt på bussen från Vasaplan och det var riktigt skönt. När jag hoppade av vid mig så var det två stycken kvar i bussen. Väder kan nog göra mycket verkar det som. I och med att mitt bostadsområde ligger nära universitetet så har det varit full rulle båda nätterna den här helgen, däremot så festas det ofta här så jag reagerar inte så mycket. I natt var det däremot högljutt längre än fredag natt men det gick det också.
 
Tack för den härliga helgen med allt härligt sällskap och all härlig mat.
 
Idag har jag tänkt försöka påbörja lite vårstädning, ja, blir väl snarare sommarstädning men så blir det ibland. Har varken haft tiden eller orken men känner att jag vill påbörja innan jag åker iväg tre veckor i alla fall. Dammtorkningen och det är jag inte lika hård med att hinna med, viktigast är att putsa mina fönster och så byta gardiner. Hade egentligen tänkt börja redan men det blev att jag låg längre i sängen än planerat. Det klagade inte Mirabelle ett dugg på då hon fick ligga bredvid mig i sängen och sova hon med.
 
Nu blev det mycket och lite hipp som happ men det är ju så min vecka har varit. Har även köpt tågbiljetter nu, den 15 juni åker jag norrut för att sommarjobba och få umgås med min andra hälft och hans familj. Som det verkar nu kommer jag även få hinna vara med lite på kalvmärkningen i år igen vilket vore underbart. Har inte planerat att ta någon paus den här gången men jag vet inte om tiden till bloggen kommer att finnas alla gånger heller då det är fullt upp ibland där uppe. Det ser vi då, nu är nu, längtar i alla fall till att få träffa Johan, mitt liv är så mycket tommare när han inte är vid min sida.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0